תדהמה גדולה נרשמת בגליל, לאחר שהיום (רביעי) נתגלתה מערת נטיפים אשר על פי המומחים, היא בת אלפי שנים. חושפי המערה שומרים את מיקומה המדויק בסוד, עד שניתן יהיה לפרסם אותו, זאת כדי לשמור על הגילויים בתוכה. היא נחשפה על ידי הקרן לשיקום הגליל שעסקה בעבודות פיתוח באזור ונתגלו בתוכה מרבצים גדולים של אלמוגי מערות. מיד עם חשיפת המערה, הגיעו למקום אנשי רשות הטבע והגנים ואנשי המרכז לחקר מערות, שבחנו את הממצאים בתוכה.



גודלה של המערה, הוא 4 עד 8 מטרים, אך בתוכה מגוון עצום של אלמוגי מערות, נטיפים אוזני פיל וזקיפים. מנהל מרחב הגליל תחתון ברשתות הטבע והגנים שי קורן, טען כי "מדובר בגילוי מרעיש ומרגש, אך בשלב הזה לא ניתן לפתוח את המערה לציבור הרחב, בגלל מאפייניה וגודלה הקטן". הוא הוסיף: "בשלב הזה לא נוכל למסור את מיקומה המדויק, שכן הכניסה אליה מסוכנת בשלב הזה".



ברשות ציינו כי נטיפים וזקיפים מוגנים בחוק כערך טבע מוגן, ועל כן אסור לפגוע בהם. חוקרי ראשות הטבע והגנים והמומחים בגליל ימשיכו בימים הקרובים לעסוק בתיעוד המערה במיפוי וחקירתה, יעסקו בהכנת תכנית מסודרת לשימור הממצאים. מאחר ומדובר במערה פעילה שהנטיפים מטפטפים בתוכה, הסיכוי


שהשימור שלה יצליח הוא גדול. כמו כן, תיחקר השאלה המרכזית איך זה קורה שבמערה כה קטנה נמצא מרבץ נדיר יחסית של אלמוגי מערות.