אוטובוס נוסעים ממוגן ירי של "אגד" התדרדר והתהפך על גגו הלילה (שישי) מעבר לעיקול הכביש לוואדי בעומק של כ-300 מטר סמוך לכביש 60 שבקרבת הישוב מעלה לבונה, מסיבה שאינה ברורה עדיין. בתאונה נהרגו נהג האוטובוס, אבישי קרואני, בן 37 וצעיר בן 23. שבעה נוסעים נפצעו, מהם שלושה במצב קשה, שניים במצב בינוני ושניים במצב קל. הם פונו לבתי החולים בילינסון, תל השומר ושערי צדק.



למרכז הטראומה בשערי צדק פונו שתי נפגעות מהתאונה. אחת כבת 20 במצב קשה עם פגיעות חזה ובטן מורדמת ומונשמת, מאושפזת בטיפול נמרץ במצב יציב. השנייה, כבת 15, עם פגיעות חזה ואגן במצב בינוני ויציב, מאושפזת ביחידת ההתאוששות. לבי"ח בילינסון הגיעו מהתאונה שתי פצועות: בת 14 במצב קל בינוני. היא יוצבה והועברה להמשך טיפול בשניידר ובת 23 במצב בינוני.

כוחות הצלה של שירותי הכבאות פועלים על מנת למצוא לכודים ולחלץ אותם באמצעות ציוד הידראולי שירים את האוטובוס. טפסר משנה מומי לובינר, מפקד האירוע, אמר כי "מדובר בזירה קשה ובתנאי שטח קשים. מיד שהגענו לזירה התחלנו בחילוץ פצועים ראשוני והזרמת כוחות חילוץ נוספים. כעת אנו נערכים להרמת האוטובוס".



כוחות ההצלה בזירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה
כוחות ההצלה בזירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה





פאראמדיק מד"א חיים חיימסון שהגיע באמבולנס הראשון למקום סיפר: "מדובר בתאונה מזעזעת. כשהגענו ראינו בכביש את גדר ההפרדה פרוצה ובוואדי במרחק מאות מטרים אוטובוס מפורק הפוך על הגג. הזירה הייתה מורכבת וקשה היה חושך מוחלט גשם ובוץ. לקחנו במהירות ציוד רפואי וירדנו לוואדי שמענו צעקות וקריאות מכיוון האוטובוס. בדרך נתקלנו בשני פצועים שעפו החוצה. הם היו בהכרה וחלק מהכוח שלנו נשאר להעניק להם טיפול. אני המשכתי לאוטובוס. המראה היה קשה, האוטובוס היה מפורק, ומחוצה לו שכב פצוע. נכנסנו דרך החלון האחורי שהתנפץ וראינו שישה נפגעים שוכבים, כששניים מהם, צעיר כבן 23 וגבר כבן 37 היו מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה. בסיוע כוחות גדולים של מד"א כוח רפואה של צה"ל וכוחות הכיבוי חילצנו את הפצועים מהאוטובוס הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים והעברנו אותם לאמבולנסים ולמסוקי צה"ל שנחתו בסמוך".



האוטובוס שהתדרדר בכביש 60. צילום: כבאות והצלה מחוז יו"ש
האוטובוס שהתדרדר בכביש 60. צילום: כבאות והצלה מחוז יו"ש



כוחות הצלה רבים הגיעו למקום האירוע, ופעלו במהלכו לחילוץ אנשים שנלכדו תחת האוטובוס באמצעות הרמתו. מנהל מרחב ירושלים במד"א שלמה פטרובר שניהל את הפינוי הרפואי בשטח סיפר: "מדובר בתאונה קשה מאוד בשטח מורכב. המקום היה חשוך, בוצי, גשום ועם צמחייה. הגענו עם כוחות גדולים של חובשים ופאראמדיקים. היה חשש שישנם לכודים מתחת לאוטובוס ולאחר שכוחות הכיבוי הרימו אותו לא נמצאו נפגעים נוספים. הסריקות ימשכו עד אור הבוקר".