"אני רוצה להגיד לכל עם ישראל שאין עליו שום קפידה כי אני יודע שהוא לא היה בשליטה, זה לא היה בשליטה. סך הכל הוא מאוד אהב את הילדים שלי, והיה מיודד איתם מאוד בבית הכנסת". כך, כשהוא כואב מאוד ומנסה עדיין לעכל את שעבר על משפחתו, החליט ישראל עתיה להתייחס לרוצח בנו, נחמן עתיה ז"ל, שכזכור טבח בבני משפחתו ובילד בשבת האחרונה. 



בריאיון לרפי רשף ניסה האב להסביר את דבריו, ואת איך הוא מנסה לקבל את שאירע: "אין לי שום דבר עליו, לא על המשפחה שלו, אני לא חושב שהיתה לו שליטה בדבר. אני מקבל את זה. זו גזירה, וצריך לקבל אותה כמו כל גזירה ולהפיק ממנה את הלקחים. וזהו, להמשיך הלאה. למרות שאין כל כך מה להפיק מזה. זה לא משהו שהייתי יכול לחשוש ממנו והייתי פזיז. פשוט מקבל את זה כמו שזה. ממשיכים הלאה. אני, אין לי בלב עליו שום דבר. כמו שזה קרה ככה, הוא גם יכול היה להידרס".

כשנשאל האם מישהו מהמשפחה של הרוצח ניסה לדבר איתו אמר: "אני יודע שהאמא רוצה לדבר איתי, אני אשמח לדבר איתה בכלל. אולי אפילו בזכות הריאיון אפשר לחסוך את שיחת הטלפון שלה. אין לי שום דבר כי אני יודע שהוא נשלט. הוא אהב את הילדים שלו, ואת אישתו, פשוט לא שלט בעצמו. זה מה שיש לי בלב".

 אמו של הרוצח: "חלום בלהות. לא מעכלת" 

אם הרוצח התראיינה גם היא לערוץ 10 ואמרה, כשהיא מחזיקה חולצה של נכדה ואמרה: "הנה החולצה שלו. יוספי שלי. יוסף", זעקה כשהיא ממררת בבכי. "איפה אתה יוסף, כמה שמחת לבוא אלינו, כמה. עד הרגע הזה לא מאמינה ולא מעכלת וזה קשה לתפיסה, ולא יודעת למה זה קרה. זה קשה, קשה, קשה מנשוא. זה חלום בלהות. לא האמנתי בחיים שזה יהיה בחיק משפחתי. העונש הוא כפול, הכאב הוא כפול. כמה אני אהבתי את הכלה שלי ואת הילדים האלה. הכאב שלי מאוד גדול. אני לא יודעת גם מה עם הבן שלי. מה יהיה גורלו של הבן שלי. 
 
"דור חזרה בתשובה בעקבותיו, הם עשו הכל ביחד. הזוגיות שלהם היתה כמו של רומיאו ויוליה, הם ממש דאגו אחד לשני, ממש כמו בסרטים. הלוואי וזה לא היה קורה. הלוואי, זה חלום שעכשיו אותו הייתי מספרת שקמתי ממנו. עכשיו אני מספרת חלום שהייתי בו. הלוואי, הלוואי".