המערכת הגשומה שהייתה ביממה (חמישי) האחרונה התמקדה בעיקר במרכז הארץ ובמישור החוף הדרומי. בצפון ירדו מעט משקעים וברשות המים מזהירים שאם עד סוף החודש לא יירדו גשמים רבים ומשמעותיים – תחול החמרה נוספת בגירעון של מקורות המים בצפון. החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן, עליסה רזי מסרה שהכמות הגבוהה ביותר של משקעים ביממה האחרונה נמדדה באשדוד – 25 מ"מ. בדורות נמדדו – 22.5 מ"מ, באשקלון ובצובה – 22, בבית דגן – 17.4, בירושלים – 17, בתל אביב – 14.8 ובחיפה – 13.
 
הלילה צפויה התבהרות, אבל יהיה קר מאוד ובחלק מהאזורים צפויה קרה וקיימת סכנת היווצרות קרח בשלוליות שנותרו מהגשמים ובכבישים. רזי ציינה שבירושלים, עפולה והעמקים הטמפרטורה תרד הלילה 0 מעלות. בתל אביב וטבריה – 4 מעלות, ובבאר שבע וקצרין – 2 מעלות. בחרמון הטמפרטורה תצנח הלילה ל-8- מעלות.
 
מחר תחול התחממות קלה של 3-2 מעלות, אבל ימשיך להיות קר מהרגיל: בירושלים – 8 מעלות, חיפה ובאר שבע – 12, תל אביב – 13 ואילת – 15.

מחר בלילה שוב צפויה קרה בחלק מהאזורים וסכנת היווצרות קרח.
 
בשבת תחול עלייה נוספת של 3-2 מעלות ומגמת ההתחממות תימשך גם בראשון. עם זאת, בראשון בערב צפויות רוחות במהירות של 40-30 קמ"ש בהרים. בשני יהיה בהיר, עם התחממות נוספת והטמפרטורות יעלו שוב ויהיו ממוצעות לעונה. 

ברשות המים ציינו שהשבוע הגשום היה מאכזבה מאוד מבחינת משק המים של ישראל. זאת, מכיוון שמריבת המשקעים ירדו באזורים שונים לאורך החוף, בעיקר בשרון ובאזור אשקלון (כ-90 מ"מ).  לעומת זאת, בהרי הגליל ובאזור הכנרת כמעט ולא ירדו משקעים השבוע והם הסתכמו ב-20-15 מ"מ בלבד. ברשות המים ציינו עוד שהזרימה בנחלים בצפון לא התגברה ומפלס הכנרת עלה בקצב מתון של 1 ס"מ בלבד.
 
לקראת הקרה הצפויה,המליצו ברשות המים להשאיר ברז דולף למניעת קפיאת המים בצנרת ולדאוג להפעלת הדודים לכרבע שעה בכל כמה שעות וזאת, על מנת למנוע את קפיאתם.