"יועץ משת"פ", "מושחתים לכלא", "שמפניות", אלה הכתובות שרוססו ככל הנראה במהלך הלילה (שני) על קיר שביל החוצה ברחוב מייזנר שבשכונת כפר גנים בפתח תקווה את ביתו של היועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט. בשעות הבוקר הבחינו בני משפחתו של היועמ"ש ואזרחים בכתובות הגרפיטי שרוססו על אותו קיר ולמקום הוזעקו שוטרים מתחנת פתח תקווה, אשר פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע.



כידוע, כלמעלה מחודשיים מתקיימות מידי מוצ"ש הפגנות מחאה שהחלו במפגינים בודדים בראשותו של מני נפתלי והתעצמו לעשרות מוחים מול ביתו של מנדלבליט, זאת בעקבות התנהלותו לכאורה בצל החקירות המתנהלות נגד ראש הממשלהבנימין נתניהו. לפני כשבועיים, בעקבות מעצרם של מספר מפגינים בגין הפרעה לשוטר והפרת הסדר הציבורי לכאורה, החליט בית המשפט השלום בפתח תקווה להורות למפגינים שלא להתכנס בקרבת ביתו של מנדלבליט ולהימצא במרחק של קילומטר ממנו.



הגרפיטי סמוך לבית היועמ"ש



נפתחה חקירה



"מלשין של המשטרה": השכן שהותקף מדבר


במוצאי שבת האחרונה התמקמו עשרות מפגינים ברחבה הסמוכה לקניון גנים בעיר, ומשם הביעו מחאתם נגד היועמ"ש על מה שהם מכנים "נקודת פיצוץ על אופי טיפולו בפרשה הקשורה לראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת הטבות ומתנות שקיבל על פי החשד מאנשי עסקים כמו ארנון מילצ'ן". אותם המפגינים, פעילים מן השמאל וגם אזרחים מסיעות אחרות שרואים לכאורה טעם לפגם בהתנהלותו של מנדלבליט, הביעו טענותיהם בשלטים שהניפו הקוראים לו להמליץ על כתבי אישום נגד ראש הממשלה נתניהו.



היום, כאמור, נחשפה כתובת הגרפיטי סמוך לביתו של היועמ"ש, מה שהדליק אצל המשטרה נורה אדומה. בעקבות האירוע כאמור, נפתחה חקירה. שכן המתגורר בקרבת וסרב להזדהות בשמו מקום סיפר כי במוצאי שבת הוא הותקף ע"י כ-30 מהמפגינים בשעה שהגיע לקניון בעיר. לדבריו, המפגינים זעקו לעברו: "אתה מלשין של המשטרה, שכן של היועמ"ש ששומר עליו".



"הם פשוט חצופים, אנחנו משפחות עם ילדים קטנים, הם מגיעים וצורחים בקולי קולות בשעות לא שעות. כל מי שרוצה שיפגין מול המשרד שלו או מול הכנסת. אני חשתי שניות מתקיפה והתגובה שלי הייתה בהתאם. לא התלוננתי במשטרה, אך אם זה יימשך לא אהסס להתלונן".