מנהל המחלקה ההמאונקולוגיה ילדים וחמישה רופאים בכירים במחלקה הגישו היום (ראשון) את התפטרותם לבית חולים הדסה עין כרם בירושלים. המחלקה ההמטו־אונקולוגית נחשבת למובילה בתחומה ונותנת מענה לילדים חולי סרטן. המשבר במחלקה נובע מחילוקי דעות בין מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, לפרופ' וינטראוב, מנהל המחלקה ההמטו־אונקולוגית. 



פרופ' רוטשטיין, שהיה מנהל בית החולים שיבא תל השומר, הובא להדסה לפני כשנה, כדי להבריא את בית החולים שנמצא במשבר כלכלי כבר כמה שנים. לדברי רופאי המחלקה ההמטו־אונקולוגית, ההתנהלות של פרופ' רוטשטיין והשינויים שהוא מנסה להוביל במחלקה יפגעו באיכות הטיפול שהיא מעניקה לילדים. כך למשל, הניסיון לאחד את מחלקות ההשתלות של מח עצם למבוגרים ולילדים. פרופ’ וינטראוב וצוותו מצדם דורשים לשמור על המחלקה ההמטו־אונקולוגית לילדים כפי שהיא ולא לפגוע בתקציבה. 



יו"ר השדולה למען ילדים חולי סרטן ומוביל המאבק בכנסת, ח"כ איציק שמולי, יזם דיון דחוף בעניין המחלקה האונקולוגית בבי"ח הדסה שאמור להתקיים בקרוב בוועדת הרווחה: "בגלל המצב המשברי בהדסה הועמדו תנאים בלתי אפשריים למנהל המחלקה וצוותו שלדעתם המקצועית הייתה פוגעת אנושות באיכות הילדים חולי סרטן המטופלים שם. זהו אבדן עצום למערכת ואני קורא לשר ליצמן להתערב מיד במשבר ולהחזיר דברים לקדמותם".




"מדובר בכישלון חמור של ההנהלה"



ממשרד הבריאות נמסר בתגובה להתפטרות החריגה: "אנחנו עובדים מול בית החולים על מנת להבטיח את הרצף הטיפולי במחלקה. משרד הבריאות פועל מזה תקופה ארוכה למצוא פתרון בין הנהלת הדסה למנהל המחלקה. אנו מצרים על הגעת הצדדים למבוי סתום ואנו בטוחים כי רק טובת הילדים לנגד עיני כל הצדדים".



ועדי הרופאים בהדסה: "למרות שדרישות המחלקה הועלו לפני כחצי שנה ולאחר חודשים של גרירת רגליים מצד ההנהלה, החליט צוות המחלקה ההמטואונקולוגית לילדים לעזוב את בית החולים. מדובר בכישלון חמור של ההנהלה והדירקטוריון ובאבידה כואבת לציבור המטופלים באזור ירושלים, שיצטרכו להיגרר לבתי חולים מרוחקים יותר כדי לטפל בילדיהם. זוהי איננה העזיבה הראשונה מאז שההנהלה החדשה נכנסה לתפקיד אבל עזיבה של רופאים מקצועיים ומסורים כאלה מעידה על כישלונה החריף של ההנהלה שמאמינה בפתיחת חזיתות ולא בהשקעה ברפואה למען ציבור המטופלים. הגיע הזמן שנראה את שר הבריאות מתערב ומציל את הדסה מקריסה נוספת".



פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל בית חולים הדסה, מסר בתגובה ל"מעריב": "מכתבי התפטרות קולקטיביים של פרופסור מיקי ויינטרוב וצוות בכיר במחלקה הונחו היום על שולחני בצהריים. אין ספק שמדובר במשבר. אמנם מכתבי הפיטורים מכוונים ליוני 2017 אבל ההנהלה נמצאת ללא כל ספק מול אתגר אמיתי כיצד להבטיח לילדים ולהורים המשך טיפול. כרגע נמצאים אצלנו למעלה משלושים ילדים מטופלים במחלקה, מהם למעלה מעשרה ילדים שנמצאים בתהליך של השתלת מח עצם שהוא תהליך ארוך וקשה. זה התפקיד של ההנהלה למצוא פתרון למשבר הזה בצורה זו או אחרת ואכן ההנהלה תתכנס, תדון ותמצא פתרונות בצורה כזו שנוכל להסתכל לאמהות בעיניים ולהגיד להן 'לא ייפגע מצב בריאותו של הילד או הילדה. נעשה את הכל כדי שהטיפול יימשך בצורה טובה ורציפה".