לרגל יום האישה הבינלאומי יזמה תנועת ויצו בשיתוף חברת המחקר Vigo מחקר מיוחד אשר בודק את עשרת הסוגיות המגדריות המדוברת ביותר ברשתות החברתיות ודעות הגולשים על כל אחת מהן. על פי הסקר עולה כי הסוגיה המגדרית המדוברת ביותר ברשת ב-2016 היתה אופק בוכריס עם שמונים אלף שיחות לאורך השנה האחרונה ואחריה סוגיית שחרורו המוקדם של הנשיא לשעבר משה קצב אשר דוברה ברשת כחמישים אלף פעמים. גילה אשרת יו"ר ויצו ישראל הגיבה לתוצאות המחקר: "אנו רואים כי הציבור מאס בפוליטיקאים ובכירים אשר משתמשים במעמדם לניצול נשים. עלינו כחברה להמשיך ולהוקיע את ההתנהלות בה דמם של נשים מותר לכל".

אופק בוכריס. הפרשה המדוברת ביותר. צילום:אבשלום ששוני
 


יום האישה הבינלאומי ופרשת ההטרדות המיניות שיוחסו למשה איבגי תופסות את המקומות השלישי והרביעי בסקר. סיפורה הטרגי של אסתי ויינשטיין ז"ל  עורר סערה גדולה בקרב הגולשים. בזירות החילוניות הפכו את האירוע להתנצחות כנגד התנהלות החברה החרדית, ואילו בחוגים אחרים דווקא האשימו אותה בהתנהלות לא נכונה לאורך השנים. בלטה גם דליפת תמונות העירום של שרון פרי לרשת שחשפה פער בין גולשים צעירים למבוגרים. בעוד הצעירים ביקשו 'לסחור' בתמונות, השיח של גולשים מבוגרים נסוב סביב הבעייתיות הגלומה בתמונות ובדרך השגתן. יש לציין כי 1 מכל 10 גולשים טען כי פרי הדליפה את התמונות בכוונה על מנת לזכות בתשומת לב ציבורית. טענה זו התחזקה במיוחד בסוף השנה, לאחר שפרי שחזרה התפשטות בקמפיין של חברת פלאפון. 

שרון פרי. עוררה סערה. צילום:אינסטגרם


ממצאים מעניינים נוספים שעולים ממחקר ויצו מספרים כי רק כשלושים אחוזים מהשיח ברשת במהלך יום האישה הבינלאומי עוסק בשיווין והעצמה ושבעים האחוזים הנותרים מנציחים את תפקידה המסורתי של האישה במונחי פינוק ומנוחה. בעקבות נתונים אלה תהו מבצעי המחקר האם מטרתו של יום זה נותרת ללא מימוש אמיתי וגורמת בעצם להתדיינות בנושאים אחרים מאלה שיוזמי יום זה ביקשו לדבר עליהם.

גילת אשרת סיכמה ואמרה: "ראוי לציין כי ביחס לשנה שעברה נמדדו פחות אירועים מגדריים אך כל אירוע זכה לתשומת לב רבה יותר של הגולשים.  כמו כן קל לראות כי באופן גורף הגולשים תומכים בשוויון המגדרי ויוצאים כמעט תמיד להגנה של הנפגעות. בעידן של היום, מעודד לראות  שיותר משליש מהשיח בנושאי מגדר מתבצע ע"י גברים."