ילד בן ארבע מרמלה הגיע הלילה (שישי) למרכז הרפואי אסף הרופא מורדם ומונשם לאחר ששתה בטעות טרפנטין שאביו אפסן בבקבוק שתייה מפלסטיק. מצבו של הילד הוגדר קשה והוא הועבר לטיפול נמרץ ילדים. לאחר מכן תאונה נוספת אירעה בלוד כאשר שער נפל על שני אחים מלוד. האח והאחות, בני חמש ושש הובהלו לחדר הטראומה בבית החולים ומצבם הוגדר קשה. במשטרה מדגישים כי נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע. 



פרופ' ערן קוצר מנהל מלר"ד ילדים אסף הרופא, אמר בעקבות האירועים: "אני קורא לכל להורים לשים דגש על אפסון חומרי ניקיון ורעלים מסוגים שונים הרחק מהישג ידם של ילדיהם. לקראת חג הפסח הקרב עלינו לטובה, דרוש משנה זהירות בעניין. חשוב להדגיש כי גם אם יש ברשותכם חומרים רעילים, אפסנו אותם באריזה המקורית, על מנת למנוע בלבול ותאונות מצערות כמו זו שקרתה לילד הלילה".



מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי מאז 2008 מתו 16 ילדים כתוצאה מהרעלה, כמעט מחצית מהנפגעים הינם תינוקות ופעוטות בני 4-0. בארגון מדגישים כי ילדים נמצאים בסיכון מוגבר להיפגעות מחומרי הדברה לאור קושי של גופם לפרק רעלים. בנוסף, גופם חשוף יותר לרעלים עקב נשימה מהירה יותר.



אמבולנס, ארכיון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אמבולנס, ארכיון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



בן 4 נכווה מנפצים, בן 13 נפצע מאקדח צעצוע



האירועים היום ממשיכים את רצף התאונות שהתרחשו בימים האחרונים בשל שימוש באביזירים מסוכנים לחג הפורים. אתמול נפצעו שני ילדים בירושלים כתוצאה מנפצים ומאקדח צעצוע.



בדרום העיר, נער כבן 13 נפגע באורח קל מאוד בעינו כתוצאה מאקדח צעצוע שכוון לעברו במהלך הסעה לבית ספרו. ככל הנראה, נער אחר שהיה עימו בהסעה שיחק עם האקדח שהיה ברשותו, וכתוצאה מכך נשברה עדשת המשקפים של בן ה-13 וחצי. רסיס מהעדשה פגע בעינו והדבר הוביל לפציעתו. הנער טופל במרפאת בטר"ם בעיר ושוחרר לאחר מכן לביתו. בעקבות האירוע, המשטרה פתחה בחקירה בשיתוף גורמי הרווחה.



במקרה נוסף שאירע בעיר נפצע ילד כבן ארבע מאביזר פורים. הילד שיחק בביתו עם קפצונים שהתפוצצו ונכווה בידיו. מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף ירושלים העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה באמבולנס לבית החולים הדסה עין כרם. אבי סוויסה, חובש רפואת חירום של איחוד הצלה סיפר: "הענקנו סיוע רפואי ראשוני לילד שסבל מכוויות בדרגה ב' כתוצאה ממשחק עם חבילת קפצונים".



אביו של הילד סיפר כי פיצוץ שנשמע הבוקר בסלון הבית הקפיץ את זוג ההורים. ליד שולחן הסלון החרוך הם מצאו את בנם משתולל על הרצפה וזועק מכאבים. ידיו נכוו קשה והם הבינו מיד כי חבילה של נפצי "פיקות" התפוצצה בידיו . "הילד שיחק בקפצונים שנקנו במכולת השכונתית, ופתאום הם התפוצצו", תיאר אביו שהיה נסער ביותר. "פינו אותנו להדסה עין כרם, ולמרות הטיפול הטוב וההבנה כי הילד יחלים – קשה להתמודד עם הרגע הזה בו עליך לאחוז בילדך בכוח בעוד הרופא מקלף לו את העור מהידיים. זה לא שווה את זה. אני מפציר בכל ההורים להרחיק את הילדים מהצעצועים המסוכנים האלו".