אירוע קריסת העגורן שאירע הבוקר (ראשון), הפתיע את תושבי שכונת נווה יהושע השלווה ברמת גן והשאיר את תושביה מבוהלים ודואגים. דניאל וליזה, זוג סטודנטים בשנות ה-20 לחייהם, שביתם נהרס בקריסת המנוף, עמדו מול ההריסות כשהם בהלם. "יצאתי בשבע בבוקר ללימודים באוניברסיטה והגעתי הביתה ואני פשוט המומה, ההרגשה מזעזעת", סיפרה ליזה, המתגוררת בדירה כשנה וחצי. דניאל, שגר עמה, הוסיף כי זה היה יומו הראשון בעבודה בחברת אינטל בחיפה.



"איזו התחלה הייתה לי, ראיתי את האירוע בחדשות, זיהיתי את הרחוב והבית ורצתי מחיפה אחרי שהודעתי לליזה". שניהם סיפרו כי דאגתם העיקרית תכולת הבית ובעיקר לגורל שני החתולים שאותם הם מגדלים בבית. "אמרו לנו מהכבאות שראו חתולים מסתובבים ואנו מצפים שיחלצו אותם, אנחנו רוצים לראות שהם בסדר", סיפר דניאל.



עוד סיפרו דניאל וליזה כי בדירה הם התגוררו בשכירות בדירה, שנהרסה כליל, והם עדיין לא יודעים היכן ישנו בלילה הקרוב. "אף אחד לא פנה אלינו ולא דיבר איתנו, התחושה נוראית ומצמררת", סיפרה ליזה. דניאל הוסיף כי למרות הקשיים, "היה נס גדול, מזל שלא היינו בבית". בעקבות פניית מעריב לעיריית רמת גן, ובתגובה לכך הודיעו בעירייה כי נציג מטעם מחלקת הרווחה בעיר ייצור קשר עם בני הזוג וימצא להם פתרון לינה עד למציאת פתרון קבע.



"היה נס גדול, מזל שלא היינו בבית", דניאל וליזה, צילום: משה כהן
"היה נס גדול, מזל שלא היינו בבית", דניאל וליזה, צילום: משה כהן



פועלי הבניין מדברים על הפחד



אדם נוסף שחווה את קריסת המנוף באופן אישי הוא פועל שעובד באתר עבודה ליד כמפעיל מחפרון. הפועל, שבחר להישאר בעילום שם, סיפר על הפחד שחווים הוא וחבריו: "שמעתי רעש והסתכלתי, ראיתי שהמנוף עומד ליפול. הלכתי לשם עם עוד פועלים וראינו הכל, זה היה מפחיד. המנוף נפל על הכביש ופגע גם בבית ליד". כשנשאל אם הפועלים מדברים ביניהם על החשש מתאונות עבודה הוא ענה כי "מדברים על זה שמפחיד. ערבי או יהודי זה אותו הדבר. כולנו בני אדם".



שירן, שעובדת בחנות פרחים סמוך למקום הנפילה סיפרה: "שמעתי בום, חשבתי שזה קידוחים באתר בנייה ואז פתאום שמעתי מלא אמבולנסים. אף אחד לא הבין מה קרה. יצאתי החוצה וראיתי שכל הראש של העגורן נפל למטה", גם שמשון שעובד במאפייה סמוכה סיפר "הייתי בחוץ וראיתי את הכל, משהמנוף היה למעלה ועד שנפל למטה. עמדתי שנייה ולא יכולתי לזוז מההלם".



דיירת שעברה באזור סיפרה בדאגה: "לא רחוק מכאן רוצים לבנות מעל לבית ספר, אחרי מה שראיתי שם אני פוחדת, הילד שלי לומד שם"



כל האזור עדיין סגור לתנועה עד לפינוי העגורן והבית שנחצה לשניים. העירייה הודיעה על סגירת אתר הבנייה ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע שבו, כזכור, נפצע פועל באורח בינוני-קשה, ופועל נוסף באורח קל.