סוף לגל האיומים והודעות השווא על הטמנת פצצות במוסדות חינוך ובאזורים הומי אדם בארצות הברית ובמדינות נוספות. הבוקר עצרו חוקרי יחידת הסייבר בלהב 433 במשטרה צעיר בן 18, ישראלי תושב הדרום בעל אזרחות אמריקאית, שבחודשים האחרונים הטריד משטרות רבות בעולם והכניס ללחץ גם את ה-FBI ויחידות אחרות.



בשלב מסוים שילבו אותן יחידות חוקרות את יחידת הסייבר של המשטרה, שעם כניסתה הובילה את החקירה עד למעצרו של החשוד. במשטרה מתכוונים להגיש בהמשך כתב אישום כנגד החשוד.


נציגי המשטרה בדיון בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני



 
מדובר בפרשה המכונה ביחידת הסייבר של המשטרה כפרשת 801, שכללה שיתוף פעולה בינלאומי שנמשך תקופה ארוכה והחל בעקבות התראות שווא בניו זילנד על הטמנת פצצות. הדבר גרם לפינוי של בתי ספר במדינה השלווה. לאחר מכן התפשטו ההודעות למקומות שונים בעולם לרבות אוסטרליה ומקומות רבים באירופה, כשלאחרונה גם התראות רבות שנתקבלו גם בארצות הברית. יחד עם הצעיר עוכב לחקירה גם אביו.
 
לאחר שברוב המקרים הובילו העקבות מהעולם בסופו של דבר לישראל, יחידת הסייבר נכנסה לחקירה מאומצת במטרה לאתר את החשוד ולאסוף נגדו ראיות. החשוד השתמש באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים כדי להסוות את הפעילות שלו, כשיחידת הסייבר ניסתה להתחקות והשתמשה באמצעים מתוחכמים כדי לאתר את מיקומו.  היום בוצע חיפוש בביתו במהלכו איתרו החוקרים מעבר לחלון ביתו אנטנת  WI-FI. 

בארה"ב קם לו חקיין 


על פי החשד, הצעיר ביצע את השיחות בעצמו, ואמר שהוטמנו פצצות במרכזים יהודיים ובמקומות נוספים בעולם לרבות ב -JCC  וכל האירועים שהציפו את העולם בגל האחרון. ההודעות הגיעו לטלפונים המרכזיים באותם מקומות וזאת כשהבחור משגר את ההודעות באמצעות מחשב שהחזיק בביתו ובסיוע אנטנת ה - WI-FI רבת עוצמה המשדרת לטווחים רווחים עם כיסוי גדול שנתלתה בחלון ביתו.

משרדי להב 433 של המשטרה. צילום: פלאש 90
משרדי להב 433 של המשטרה. צילום: פלאש 90

 
לאחרונה נעצר חשוד שניסה לחקות אותו בארצות הברית ולכן חשוב להדגיש שהוא לא אחראי לכל המקרים המדוברים, אלא למרביתם. אין מדובר בצעיר שגרתי, אולם במשטרה בהחלט סבורים שהוא ידע היטב מה עולל. במשטרה מעריכים כי את מרבית המעשים הוא ביצע בעצמו, כשהוא מפעיל ומשתמש באמצעי הטכנולוגיה אולם ללא ספק הסתייע בגורמים נוספים שייתכן וייעצרו בהמשך.

"מדובר בפעילות המשקפת את שיתופי הפעולה ההדוקים שיש ליחידת הסייבר עם גורמים רבים בעולם . יש מעורבות של גורמי אכיפה וגופי ביון מכמה מדינות בעולם. יחידת הסייבר של המשטרה היתה הגורם המאחד במסגרת חקירת הפרשה ורק אודות לכך הצלחנו לשים את היד במקרה הזה על החשוד" אומר גורם המעורה בפרטים.