אחת הפרשות החמורות ביותר, שהוסתרו בעדה החרדית, הגיעה לשלב המעצרים שלה היום (שני). עם סיומה של חקירה סמויה יצא לפועל הבוקר מבצע מעצרים וחיפוש ממוקד במהלכו נעצרו 22 תושבי ירושלים, בית שמש, בית"ר עלית ובני ברק בחשד לביצוע עבירות מין בקטינים ונשים אשר לא דווחו למשטרה ולרשויות הרווחה, החשודים, בגילאים שבין 20-60, חשודים באירועים שקרו במהלך השנתיים האחרונות. 



הבוקר, עם סיום איסוף הממצאים וכשבידי השוטרים צווי מעצר וחיפוש שהוצאו ע"י בית המשפט כנגד 22 חשודים, פשטה המשטרה על בתיהם, עם כניסת הכוחות לביצוע המעצרים בירושלים החלה התגודדות של חרדים סביבם שחלקם ניסו לשבש את ביצוע המעצרים, וחלקם החל ביידוי אבנים, השלכת חפצים וקריאות גנאי. שני חלונות של ניידות נופצו מאבנים שיודו במקום.



החקירה נפתחה לאחר שלשוטרים הגיע מידע לפיו גורמים במגזר החרדי פעלו למען "טוהר המגזר". על פי החשד, האנשים, שהוסמכו ופעלו באישורם המלא של מנהיגי הפלגים והזרמים השונים במגזר, קיבלו ואספו מידע אודות אנשים שפגעו מינית וניהלו נגדם הליך פנימי שבסופו קבעו והחליטו מה יהא על החשודים לעשות על מנת שהאירוע ייסגר ולא יועבר לטיפול המשטרה. ברוב הפעמים הורו הגורמים לחשודים לקבל טיפול כזה או אחר אצל גורמים בקהילה. הפרטים עצמם תועדו בעשרות פנקסים, שבהם נרשמו אירועים ופרטי המעורבים. המשטרה אספה את הפנקסים ותציג אותן כהוכחות בשלבים המאוחרים.



במשטרה סיפרו כי "במסגרת החקירה נחשפה פעילות פנימית שבה חשודים עשו דין לעצמם והם אלו שאספו המידע וניהלו מעין הליך פנימי וקבעו מה ה'עונש'. על ידי כך החשודים המשיכו לנהל חייהם מבלי לשאת בדין בגין מעשיהם החמורים וזאת לצד עשרות הקורבנות שלא קיבלו טיפול בהתאם למצבם. חשיפת הפרשיה, מעצר החשודים והבאתם לדין יש בו בראש ובראשונה מניעת פגיעה נוספת בקורבנות ומתן סיוע להם ובמקביל העמדה לדין של החשודים , נגדם תפעל המשטרה למצות הדין בגין עבירות המין המיוחסות להם". 



מתברר כי העונשים נעו בין גלות, לבין הוראות מפורשות להמשך חייהם של האנשים. בדוגמה אחת, גננת, אשר בנה פגע בילדים אשר היו אצלה בגן הפרטי, הגיעה אל הגורמים, שהזהירו אותה שאם לא תסגור את הגן, תיאלץ לשאת בתוצאות, וכי הדברים יודלפו למשטרה. בעקבות המצב, היא סגרה את הגן. אדם אחר אולץ לצאת משטח השכונה למקום אחר.