משטרת ישראל עצרה היום (ראשון) שתי כנופיות של קטינים, האחת בירושלים והשנייה בבני ברק, בחשד שניסו לשדוד כספים וסיגריות תוך איומי סכין כלפי קורבנותיהם. אחת החוליות, הורכבה משני קטינים בני 16-14 מירושלים והשנייה מארבעה בגילאי 15-14 מבני ברק. בשני המקרים הוגש נגד חברי הכנופיות כתבי אישום.



בבני ברק ניגשה הכנופיה, לכאורה, לעבר הקורבן וביקשו ממנו סיגריה ולאחר מכן את כספו. . משסירב המתלונן , תקפו אותו הארבעה ואף איימו לדקור אותו. המתלונן כך עולה הצליח לחמוק מידיהם ומיהר להזעיק את המשטרה שכאמור פתחה בסריקות והצליחה לעצור את החשודים להמשך חקירה.



במקרה השני, תקפו שני קטינים קטין נוסף שהיה עמם במהלך נסיעה באוטובוס ושדדו אותו לאחר שסירב לתת להם את כספו. מחקירת המשטרה עלה כי הקטינים, שנסעו באוטובוס בדרום הבירה, דרשו מקטין בן 15 שהיה עמם כסף מזומן, ומשזה סירב לתת להם את כספו, הם תקפו אותו והיכו אותו. בהמשך ירדו השלושה באחת התחנות, שם שלף אחד התוקפים סכין לעברו של הקורבן, ואיים עליו, אז העביר הקטין להם את כספו והם נמלטו. האירוע דווח למשטרה שהגיעה למקום וביצעה סריקות ואכן תוך זמן קצר אותרו ונעצרו שני החשודים שהועברו לחקירה במרחב מוריה. בחקירתם קשרו עצמם למיוחס להם ודיווח הועבר לגורמי רווחה.



מהמשטרה נמסר, "משטרת ישראל פועלת רבות כנגד אירועי אלימות בקרב קטינים ובני נוער ופועלת הן במישור הגלוי והסמוי על מנת לצמצם ולמנוע מקרים אלו ולמצות את הדין עם החשודים להם מיוחסים עבירות חמורות וזאת חרף גילם".



עבריינות נוער, צילום אילוסטרציה: אינג אימג'
עבריינות נוער, צילום אילוסטרציה: אינג אימג'




תקפו את החברים של החברה לשעבר



מוקדם יותר היום, הוגש בירושלים כתב אישום נגד שלושה נערים בני 16-17, שנאשמים כי לאחר שנערה הפסיקה את הקשר הרומנטי שניהלה עם אחד מהם, הם תקפו בפרץ אלימות קשה כמה מחבריה וחברותיה. לבית המשפט הוגשה גם בקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, במהלך חודש מרץ נפסק הקשר הרומנטי בין אחד הנאשמים לקטינה בת 15. ב-24 במרץ, סמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר, הגיעה הקטינה עם חברותיה למושב אשתאול, שם פגשה ידידים של חברותיה במחסן סמוך לאחד המשקים. הנאשם ביקש לאסוף אותה משם וסמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר, עלה הנאשם עם חבריו, שני הנאשמים האחרים, על מונית לעבר אשתאול שם פגש את הקטינה.