הרב אליעזר ברלנד ישוחרר היום (חמישי) ממאסר, לאור החלטת הפרקליטות כי לא תוגש עתירה על החלטת ועדת השחרורים בעניינו. מפקד בית המעצר ניצן יחתום בהמשך היום על טפסי השחרור וסוהרי הביטחון יעזבו את המחלקה בבית החולים בה שוהה ברלנד.  זאת, לאחר שהשבוע ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר החליטה השבוע על שחרורו המוקדם של האסיר ברלנד בתנאי מעצר בית מוחלט, וזאת ישירות למלונית הסמוכה לבית החולים הדסה שם הוא שוהה באבטחה צמודה שהציבה עבורו חברת צוות 5, הכל על חשבונו של האסיר.



בהחלטה שקיבלו חברי הוועדה בראשותו של השופט בדימוס שלמה איזקסון, נקבע כי על האסיר לקיים את כל התנאים שנקבעו בתוכנית השיקום של "התחלה חדשה" מיום ה - 27 במרץ השנה ככתבם וכלשונם וזאת עד ליום ה - 6 באוקטובר השנה , הוא תום תקופת התנאי שהושת על האסיר.



ישהה במלונית . ברלנד. צילום: פלאש 90
ישהה במלונית . ברלנד. צילום: פלאש 90


"הואיל ובתכנית אין מתווה טיפולי מתוארך למועדים ספציפיים בהם האסיר ישולב בקבוצות, יועבר עד לא יאוחר מתאריך 20.4.17 לוח מפגשים שיכלול מקום ושעה וזאת עד לתום מועד הרישיון. עד לקבלת לוח המפגשים לא יהיה האסיר רשאי לצאת את המלונית לצורך השתתפות בתהליך הטיפול", נכתב בנימוקי הוועדה, שאף קבעה קבעה דיון נוסף לצרכי מעקב שתואם ליום ה - 20 באפריל בכלא מעשיהו.