במהלך התקופה האחרונה נרשמו מספר לא מבוטל של אירועים בהם הותקפו חיילים שכל חטאם היה שנכנסו לשכונת מאה שערים בירושלים כשהם לבושים במדים. באירועים אלו הוזעקה המשטרה ופעלה לחילוצם, לעתים תוך יידוי אבנים וחפצים לעבר השוטרים.



שוטרים עוצרים חרדים שתקפו חייל

היום (חמישי) במהלך פעילות מבצעית יזומה באזור, הבחינו שוטרי מחוז ירושלים בחשודים שהחלו לתקוף, לירוק ולהשליך חפצים לעבר לובש מדים שהלך בשכונת מאה שערים. מה שהתוקפים לא ידעו, הוא שהחייל היה למעשה שוטר שלבש מדים על מנת ללכוד אותם. השוטרים שהיו במקום עצרו את החשודים בשעת מעשה, ביניהם כאלה שניסו למנוע את המעצר והפריעו לפעולתם של השוטרים.



גורמים במשטרה מציינים כי ביצוע המעצרים הממוקדים הינו פועל יוצא של חקירה מורכבת מאומצת ויזומה לאיתור תוקפי לובשי המדים.



במשטרה מבהירים כי "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את תופעת ההסתה ותקיפת חיילים חובשי כיפה על רקע שרותם בצה"ל ותקיפת שוטרים. המשטרה משקיעה מאמצים רבים לטיפול בתופעה, הן באמצעות איסוף מידע מודיעיני נגד מחוללי התקיפות וההסתה נגד לובשי המדים, לשם איתור מוקדם וככל האפשר מניעת ביצוע העבירות, והן במישור החקירתי לשם איתור חשודים והבאתם לדין, כפי שבוצע באירוע זה. המשטרה לא תהסס להמשיך ולנקוט ביד קשה כנגד כל מי שיתקוף לובש מדים באשר הוא ותפעל למיצוי ההליכים הפליליים כנגדם והבאתם לדין".