עבריין ישראלי שנמלט לתאילנד בטרם ריצה עונש מאסר הוסגר היום (שישי) לישראל. הישראלי, תושב הדרום בן 43, הורשע בגין עבירות מין במשפחה ואמור לרצות שבע שנות מאסר. הוא נחת הבוקר ומיד נעצר בליווי משטרתי צמוד. על שמו ופרטיו הוטל צו איסור פרסום מוחלט בשל החשש לחשיפתה של אחייניתו בת ה-5, קורבן העבירות.



לפני כחודש נעלמו עקבותיו של העבריין המורשע, ובעקבות הודעה קצרה שהשאיר בביתו נפתחה במשטרה חקירה בחשד להיעדרות והוא נרשם כנעדר. אלא, שבשל העיתוי הסמוך למועד תחילת ריצוי עונשו החליטו במשטרה לסווג אותו כעבריין נמלט ונעשו ניסיונות לאתרו. בד בבד עלה כי העבריין, שאמור היה להתחיל בריצוי עונש המאסר ב-18 באפריל, יצא מהארץ ככל הנראה באמצעות שימוש בדרכון מזויף ובתוך זמן קצר יחסית הוא אותר על ידי חוקרי מרחב לכיש במשטרה שדאגו בסיוע הפרקליטות לפעול להסגרתו לישראל.




ייחקר גם על ההימלטות וזיוף הדרכון



ביום ה-27 בפברואר גזר בית המשפט המחוזי בבאר שבע עונש של שבע שנות מאסר לריצוי בפועל על תושב הדרום כאמור שהורשע בביצוע עבירות מין באחייניתו הקטינה בת החמש. העבריין עתר לבית המשפט העליון בבקשה לדחות את מועד ריצוי העונש ובית המשפט קבע כי עליו להתייצב ביום ה -18 באפריל בפתחי בית הסוהר לשם ריצוי המאסר.



לפני כשבועיים הודיעה משפחתו על היעלמות ובעקבות אותה הודעה נפתח במשטרה תיק נעדר. בעקבות החשדות לכך שנמלט מהארץ באמצעות דרכון מזויף, פעלו גורמים בפרקליטות בסיוע יחידת האינטרפול של משטרת ישראל לביטול עיכוב ריצוי עונש המאסר וזאת במקביל לנסות ולאתרו על מנת להשיבו לישראל. לפני כשבוע עלה בידי החוקרים כי העבריין הנמלט שוהה בתאילנד וכן בכוונתו לצאת מגבולותיה למצרים בתוך מספר ימים.



בפעילות משותפת של הפרקליטות והמשטרה נעצר העבריין בתאילנד בטרם עלייתו לטיסה. כאמור, הבוקר נחת בישראל בליווי שוטרי מרחב לכיש, לצורך ריצוי עונשו וחקירתו בגין מעשה הבריחה והזיוף. הוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון.