מאות בני אדם הגיעו היום (שני) בצהריים לבית העלמין ירקון ללוות את סיון לביא בדרכה האחרונה. לביא שמה קץ לחייה בקפיצה מגובה באתר בנייה ברחוב יגאל אלון בתל אביב, לאחר שבנה היחיד בן ה-12 נמצא ביום חמישי בלילה ללא רוח חיים בדירתם ברחוב מעפילי אגוז בעיר. גופתה של לביא נמצאה לאחר כיממה בה הוגדרה כנעדרת ועלה חשש לחייה.



בין המלווים הרבים היו בני משפחה, חברים ומורים מבית הספר 'כצנלסון' בגבעתיים, שם הייתה סייעת במשך חמש שנים עד לפני כשנתיים. אחת המורות סיפרה לפני תחילת הלוויה: "היא הייתה מסורה מאוד. נשמה טובה, תמיד הייתה מוכנה לעזור בכל דבר". חברה נוספת אמרה: "סיון הייתה נשמה טובה, טהורה". חברה נוספת סיפרה שתמיד סיון אהבה לסייע מכל הלב למי שביקש.



בין המשתתפים בלוויה היה גם ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, שסיפר לפני תחילתה: "מדובר באסון כבד, טרגדיה בלתי נתפסת. סיון הייתה סייעת צמודה של ילד בבית הספר 'כצנלסון' בעיר אך בפועל הייתה הרוח החיה בכל בית הספר. מאות המורה, התלמידים וההורים המומים ואנו מקיימים שיחות ומפגשים עם הצוותים הפסיכולוגיים שלנו. העיר גבעתיים כולה משתתפת באבלה הכבד של אמה של סיון, תושבת העיר ושל כל בני המשפחה".



קברה של סיון לביא. צילום: אבשלום ששוני
קברה של סיון לביא. צילום: אבשלום ששוני




בתום פעולות זיהוי הודיעה אתמול המשטרה כי ניתן לאשר סופית שמדובר בנעדרת סיון לביא, אם הילד בן ה-12 שנמצא מת בדירתם המפויחת ביום חמישי, יומיים אחרי שהתרחשה שריפה במקום. באשר לנסיבות מותו של הילד, נתיחת גופתו הסתיימה אתמול ובשלב זה לא ניתן לקבוע את סיבת המוות. יש להמתין לתוצאות בדיקות מעבדה נוספות, הלוויתו תתקיים ביום רביעי.




"בנה היחיד היה כל עולמה"



"בנה היחיד היה כל עולמה", סיפרה בבכי אם לילד בגבעתיים, שהכירה מקרוב את סיון לביא, כאשר שימשה כסייעת של בנה בבית הספר כצנלסון בעיר. "סיון הייתה בבית הספר בתפקיד של משלבת והסייעת של הבן שלי. היא סייעה לו בכל דבר, להשתלב חברתית ובלימודים", סיפרה האם, "סיון הייתה בחורה מאוד רגישה, עדינה ואשת שיחה מעניינת".



כזכור, ביום חמישי בערב שבו הילד בן ה-12 ואמו לדירתם ברחוב מעפילי אגוז בתל אביב, יומיים לאחר שפרצה במקום שריפה. הילד נמצא מת ואמו (40) נפגעה באורח קל, ככל הנראה כתוצאה משאיפת עשן. צוותי מד"א שהוזעקו למקום ניסו להחיות את הילד, ששכב בחדר המדרגות כשאזרחים במקום מבצעים בו פעולות החייאה בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. האם נמצאה בדירה סמוכה והיא פונתה במצב קל לבית החולים איכילוב. 



נסיבות האירוע נמצאות בחקירה, וההערכה הראשונית הייתה שהילד סבל מרעלים ששאף בשל העשן והפיח בדירה שהייתה נעולה ואטומה. באירוע השריפה עצמו, האמא והילד חילצו את עצמם והילד טופל בביה"ח כשמצבו הוגדר קל, לאחר ששאף עשן. ביום חמישי הם הגיעו ביחד למקום על מנת לנקות את הדירה. 



כשהסבתא ניסתה כמה פעמים להתקשר ולא היה מענה, היא הודיעה על כך לכוחות ההצלה ולמקום הגיעו צוות כבאות שפרץ את הדלת. אז התגלה המראה הקשה של הילד והאם. הוא היה בן יחיד להוריו, וכשאביו הגיע למקום וגילה על דבר מות בנו היחיד, הוא פרץ בבכי. כאמור, עדיין מרחפים סימני שאלה על האירוע הקשה ותוצאות בדיקת המעבדה לגבי נסיבות מותו של הילד צפויות להגיע בימים הקרובים.