אלפים טיילו, החרדים הפגינו ושיטפונות בדרום: חול המועד פסח, יחד עם מזג האוויר הנעים אך ההפכפך ששרר היום (חמישי), הוציא מאות אלפים של ישראלים לטייל בגנים הלאומיים ובפארקים. משעות הצהרים החלו גשמים עזים שכללו גם ברד ברחבי הנגב הדרומי. בעקבות השיטפונות בדרום הכניסה לעיר אילת נחסמה, וכך גם צומת הערבה. בכביש 40 נחסם לתנועה ממצפה רמון לציחור בשני הכיוונים עקב שיטפונות וסחף על הכביש. לעומת זאת, כביש 90, שהיה חסום לשני הכיוונים לפני כושי עקב השיטפונות, נפתח לתנועה. הגשם גם גרם לזרימות בנחלים שבמרחב שמצפון לאילת, גרופית וקטורה, במזרח, ויובלים של אגני הפארן וניצנה במערב (הכבישים 10,12). בשעות הערב נחסם לתנועה קטע מכביש 4 בשל הפגנות חרדים.



הפגנת החרדים בכביש 4

מטיילים בגן הלאומי גן השלושה (הסחנה). צילום: רשות הטבע והגנים
מטיילים בגן הלאומי גן השלושה (הסחנה). צילום: רשות הטבע והגנים



כביש 4 באזור כלא הדרים נחסם בשעות הערב לתנועה לשני הכיוונים במשך כשעה בשל הפגנת חרדים במקום. זאת, בזמן שמאות אלפי ישראלים עושים דרכם חזרה בכבישים מטיולי החג. ניידות משטרה הגיעו למקום וכיוונו את התנועה. באגף התנועה ביקשו מהנהגים לנסוע בדרכים חלופיות. לאחר כשעה, המשטרה פתחה את הכביש בחזרה וארבעה מפגינים נעצרו. 



כ-500 מפגינים חרדים הגיעו לכלא כדי להפגין על מעצרו של אדם חרדי שחשוד בתקיפת שוטר. לפי החשד, הוא תקף את השוטר שעמד לעצור אותו לאחר שהחרדי הסית נגד גיוס לצבא.



הפגנת החרדים הערב בכביש 4. צילום: דוברות המשטרה
הפגנת החרדים הערב בכביש 4. צילום: דוברות המשטרה


בתוך כך, כ-130 אלף מטיילים פקדו היום, חול המועד פסח, את שמורות הטבע והגנים הלאומיים, ונהנו בין היתר משלל פעילויות חווייתיות לכל המשפחה שערכה רשות הטבע והגנים
תנועה ערה במיוחד נרשמה בעיקר בשמורת טבע עין גדי, שמורת טבע נחל עיון, שמורת טבע תל דן, שמורת טבע מערת הנטיפים ובגנים הלאומיים מצדה, 
המטיילים הרבים פקדו גם את עשרות תחנות המידע וההדרכה ללא תשלום, שהציבה רשות הטבע והגנים בשטחים הפתוחים, ונעזרו רבות גם באתר האינטרנט ומוקד המידע של הרשות בעניין המלצות לטיולים ופעילות באתרים השונים. זאת בין היתר נוכח מזג האוויר ההפכפך ועדכונים שוטפים שהתקבלו מאנשי השטח של הרשות.

השיטפונות בדרום. הביאו לחסימת היציאה מאילת. צילום: דוברות המשטרה
השיטפונות בדרום. הביאו לחסימת היציאה מאילת. צילום: דוברות המשטרה

לדברי רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, "ניכר כי תחזית מזג האוויר השפיעה על תנועת המטיילים אך עדיין זכינו לראות תנועה ערה של מטיילים הן בשמורות הטבע והן בגנים הלאומיים. אלו שכן בחרו בטבע ובאתרי המורשת בסופו של דבר זכו לעוד יום יפה של טיולים ושלל פעילויות. משעות הצהריים התעצמה עוד יותר תנועת המטיילים.  שמחנו לראות שגם אלפי הלנים בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים ברחבי הארץ היו דבקים במטרתם ולא נטשו, למעט בודדים, את החניונים,  למרות שבחלקם שרר אתמול בלילה מזג אוויר פחות נוח וגם גשם לפרקים".