גופותיהם של שניים מהנעדרים שנעלמו בכנרת בשבוע שעבר, לירון כראדי (17) ונחמן איטח (21) אותרו הערב בכינרת. החיפושים אחר הנעדר השלישי, איתמר אוחנה, עדיין נמשכים. ספינת הדיג הגוררת את הסונאר שהתקין חיל הים זיהתה שני עצמים בעומק הכנרת באזור בו נעלמו השלושה בשבוע שעבר. מיד לאחר הזיהוי הוזנקו צוללנים לאתר את העצמים ובחלוף שעתיים נמשו שתי גופות שזוהו בוודאות כשניים משלושת הנעדרים.  "זה היה הליך ארוך שימשיך בימים הקרובים עד למציאת הנעדר השלישי", אמר גורם משטרתי בכיר ממטה החיפושים של המחוז הצפוני.



מהמשטרה נמסר עוד כי "העובדה שהגופות נמצאו בתוך התיחום שסומן באמצעות ממצאי החקירה המורכבת, מוכיחה שסדר הפעולות לניהול החיפושים התבצע בצורה מיטבית". במשטרה הוסיפו שטרם הסתיימה סריקת כל השטח שתוחם וכי תמשיך במאמצי החיפוש בניסיון לאתר את כלל הנעדרים.



קפטן מנחם לב שהוביל עם ספינת הדייג הקיבוץ את הסונר לאיתור שניים משלושת הנעדרים ציין: "המשימה טרם הושלמה אנחנו עושים מאמצים וממשיכים בחיפושים אחר הנעדר השלישי זו המטרה שלנו ואנו פועלים סביב השעון עם ספינת הדייג של קיבוץ עין גב וחייל הים שנרתם למשימה".



כוחות חיפוש בכנרת. צילום: דוברות המשטרה
כוחות חיפוש בכנרת. צילום: דוברות המשטרה



"הילדים היו צריכים להיות חיילים"



מוקדם יותר היום בני המשפחות הביעו הבנה ששואף לאפס הסיכוי שמי מהבנים שטבע בכנרת לפני שישה ימים ימים ימצא חי. עופר כראדי אביו של לירון, התחנן היום בבכי קורע לב "תעזרו לי להוציא את הילד. תעזרו, זה רק עניין של כסף. הבן שלי אמר אחרי פרשת אלאור אזריה 'רק גולני, רק גולני'. הוא היה צריך להתגייס תבינו את זה". מחלוף אוחנה, דודו של הנעדר איתמר אוחנה, פנה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן וביקש ממנו להקצות כוחות נוספים לאלה שנמצאים באזור.



משטרת ישראל המשיכה גם היום את החיפושים אחרי שלושת הנעדרים בכנרת ובמקביל רשות הכנרת הקצתה אזור סטרילי לבני המשפחות על החוף מול המקום בו נעלמו הבנים. עופר כראדי הוסיף: "הילדים האלה היו צריכים להיות חיילים עוד חצי שנה. לא חבל? יש הזדמנות להרוויח את ילדים פה, שיגיעו למקום שהם צריכים להגיע אליו בכבוד".



כוחות משטרה גדולים בשיתוף מתנדבים פעלו לאתר את שלושת הנעדרים עם מאמצי חיפוש במים, ברצועת החוף ומהאוויר. ביום שישי משעות הצהריים הצטרף למאמצי האיתור צוות מחיל הים ובאמצעות סונאר החלה סריקה תת-ימית על שטח נרחב בניסיונות האיתור.



הכוחות המשתתפים בחיפושים כוללים את: שוטרי השיטור הימי, פרשים, לוחמי מג"ב, מתנדבים, יחידות חיל הים, אופנועי ים, מסוק משטרתי וסירות מתנדבים. גם אתמול עיקר מאמצי החיפוש רוכזו ברצועת החוף המזרחית של הכנרת סמוך לאזורים בהם נראו הנעדרים לאחרונה על פי עדי ראייה. במהלך החיפושים מופעלים רחפנים ובלון תצפית של משטרת ישראל. הערב, כאמור, אותרו שתי גופות, אולם טרם נמצאה גופתו של הנעדר השלישי.