למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה יש הון פרטי של יותר מ-250 מיליון דולר, כך דווח היום (שני) בעיתון הגרמני "די וולט". זאת, בעוד לפי הדיווח בעיתון הגרמני ארגון הטרור השיעי נתון במצב כלכלי קשה מאוד, ונמצא למעשה קרוב מאוד לפשיטת רגל. על פי הדיווח, בגלל המשבר התחדדו מאבקי הכוחות בצמרת הארגון, ומנהיג חיזבאללה, חסאן נסראללה מפעיל חוליות חיסול כדי להיפטר ממתנגדיו. 



המצב הכלכלי הרעוע יכול להיות מוסבר על ידי שערוריות שפקדו את הארגון לאחרונה, באחת מהן בכיר הארגון א-דין אבו חמדן מעל בכספים שיועדו למשפחות של חללי הארגון, והכניס אותם לכיסו.  בנוסף, רואה החשבון של ארגון הטרור, מוחמד פאדללה, ישב במאסר לאחר שזייף את ספרי החשבונות וככל הנראה גנב מקופת הארגון כשני מיליון דולר. גם בנו של נסראללה, מוחמד עלי, מואשם שהשתמש בכסף של חיזבאללה כדי לממן את בית הקפה שפתח בביירות. 



שלט חוצות של חיזבאללה בביירות. צילום: רויטרס
שלט חוצות של חיזבאללה בביירות. צילום: רויטרס


"ארגון הטרור במצב הכלכלי הכי גרוע שהוא היה בו מזה עשורים", אמר אדם ז'ובין, שהיה שר האוצר האמריקאי בפועל עד לפני כחודשיים. לדבריו, חיזבאללה פעיל בחזיתות רבות מידי, בעוד שהכנסותיו מצטמצמות בגלל סנקציות אמריקאיות. למעשה, ניתן לומר שחיזבאללה על סף פשיטת רגל. מקור התמיכה העיקרי של חיזבאללה, מלבד איראן, הם אנשי עסקים שיעים בלבנון. אבל כיום הם חוששים מעונש אמריקאי אם יעזו לשתף פעולה עם ארגון הטרור.  
בקיץ שעבר, זמן קצר לאחר שממשל אובמה הודיע על סנקציות חדשות נגד תומכי חיזבאללה, הוציא ריאד סלאמה, יו"ר הבנק המרכזי של לבנון, את צו מס 137, החוסם את חשבונותיהם של ארגונים ויחידים הקשורים לחיזבאללה. התוצאה המידית היא שהשיעים כבר אינם תורמים.
על מצבו של חיזבאללה ניתן ללמוד גם מזה שכאשר מוחמד עאשור, הבעלים השיעי של בנק פניציה בלבנון, נפטר באוגוסט שעבר, ביקשה משפחתו מחיזבאללה שלא לשלוח משלחת להלוויה שלו - כי לדעתה זה היה רע לעסקים.