שני טרמינלים חדשים שיפעלו בתחנות הרכבת הסואנות השלום וסבידור שלאורך נתיבי איילון, אמורות לתת מענה לגידול החד בתנועת הנוסעים ברכבות, שצפוי להתעצם עם הפעלת הקו המהיר תל אביב-ירושלים, בעוד כשנה.

ברכבת ישראל ציינו שבנוסף, הצפי הוא לגידול של כ-10% עד 15% בתנועת הנוסעים ברכבות גם בשנה הקרובה, בהמשך למגמה של השנים האחרונות, כאשר על רקע עומסי התנועה הכבדים בגוש דן, הנסיעה ברכבת הופכת לעיתים למפלט מפני הפקקים.
תחנות השלום וסבידור צפויות לגדול משמעותית. במקביל להקמת הטרמינלים החדשים, גם יוארכו הרציפים, לנוכח הצורך להתאימם לרכבות המהירות בקו תל אביב-ירושלים, שיכילו יותר קרונות.

במסגרת העבודות, בסמוך לתחנת סבידור, יתווסף מבנה יציאה מתחנת  מרכז לגשר מודעי הנמצא מצפון לתחנה ומוביל רבבות מנוסעי הרכבת אל מתחם התעסוקה הגדול, הסמוך למתחם הבורסה ברמת גן.
ברכבת ישראל ציינו שעם תום העבודות, מעבר הנוסעים מתחנת הרכבת סבידור לגשר מודעי יהיה באמצעות מעליות ודרגנועים. 

הדמיית חלקה הדרומי החדש של תחנת רכבת השלום. צילום: רכבת ישראל
מדובר על פרויקט בעל מורכבות רבה, מכיוון ומדובר על עבודות שיבוצעו בתוך תחנת נוסעים פעילה בה עוברים מדי יום כ-55 אלף נוסעים.
במכרז לביצוע העבודות, שהיקפן מוערך בכ-31.8 מיליון שקל, זכתה חברת 'דניה סיבוס'.
במקביל, תחנת הרכבת השלום תורחב ותשודרג בהשקעה של כ-17 מיליון שקל והיא תכלול גם מסוף חדש, שעבודות הקמתו החלו כבר בקיץ. 
העבודות בתחנת השלום בחלקה הדרומי, בסמוך לגשר, כוללות בין היתר הקמת אולם יציאה וכניסת נוסעים נוסף לקיים בצדו הצפוני של גשר השלום. 
הטרמינל יוצב על עמודים, ימוקם בגובה מקביל לקו הכביש הנוכחי, אך יהיה מרוחק כתשעה מטרים לכיוון דרום מהגשר הקיים. זאת, כדי לאפשר הרחבה עתידית של גשר השלום, אם תחליט על כך עיריית תל אביב, ואם יהיה בכך צורך. 
בטרמינל העתידי יהיו קופות ומכונות לרכישת כרטיסים, חדרי שירותים, והוא יאפשר ירידה ועלייה אל ומהרציפים באמצעות דרגנוע ומעלית.