גבר כבן 70 נהרג בתאונת דרכים שאירעה הלילה (אור לראשון) סמוך למעלה עקרבים. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל קבעו את מותו של הגבר והעניקו טיפול רפואי לרעייתו, אישה כבת 70 במצב בינוני. היא סובלת מחבלה בראשה ופונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. לדבריה, הם ככל הנראה התהפכו עם הרכב לפני מספר שעות, ולא הצליחה ליצור קשר עם כוחות ההצלה בגלל שבמקום לא היתה קליטה. 



האישה סיפרה לפרמדיקים כי "התאונה אירעה בסביבות השעה 22:00, כשהיו בדרך חזרה לביתם שבערבה". היא חיכתה במקום במשך מספר שעות, עד שעבר בסמוך אזרח תושב האזור שהצליח להזעיק את כוחות ההצלה. היא ישבה בסמוך לבעלה במשך כשבע שעות, לאחר שנקבע מותו. "ניסיתי להתקשר להזעיק עזרה, אבל הטלפון לא עבד", הסבירה.



ההערכה היא, שהתאונה אירעה בשעות הלילה המאוחרות וככל הנראה, לפחות כך מסתמן מהבדיקות הראשוניות של בוחני התנועה, האישה חילצה את עצמה מהרכב. 



פראמדיק מד"א אורגד כהן סיפר: "במרחק רב מהכביש ראינו רכב הפוך על צידו. בסמוך לרכב שכב גבר כבן 70, הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה וסבל מפציעות קשות ולאחר טיפול רפואי בסיוע כוח רפואה של צה"ל נאלצנו לקבוע את מותו במקום. האישה שישבה על האספלט הייתה בהכרה מלאה, תשושה, וסבלה מחבלה בראש. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותה לבי"ח סורוקה כשמצבה מוגדר בינוני עד קשה ויציב".



הרכב שבו נסעו בני הזוג. צילום: תיעוד מבצעי, מד"א



לפני כשבועיים, רוכב אופנוע כבן 50 החליק בירידות סמוך לטמרה, בכביש 70, והתנגש במעקה בטיחות. צוותי ההצלה שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותו. פרמדיק מד"א חסן חטיב שנכח בזירה סיפר: "בצד הכביש מעבר למעקה הבטיחות שכב גבר כבן 51 כשהוא ללא דופק וללא נשימה וסובל מפגיעות קשות בגופו. הוא היה ללא רוח חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו במקום."
בתוך כך, נקבע מותו של ילד כבן שש שנפצע באורח אנוש בתאונת דרכים בכפר מוקייבלה. מבדיקה ראשונית עולה שהילד רכב על אופניו בכפר, ומסיבה שטרם ברורה נפגע על ידי ג'יפ שחלף במקום. נהגת הרכב תיחקר בהמשך ובוחני תאונות דרכים פתחו בחקירת התאונה.
פרמדיק מד"א פאדי מחמיד סיפר: "כשהגענו למקום, נכנסו למרפאה מקומית שהייתה בסמוך, על המיטה ראינו ילד כבן 6 כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית קשה, מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה כשחובשים של מד"א וצוות המרפאה מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. מיד הצטרפנו אליהם והמשכנו לבצע פעולות החייאה מתקדמות וכאשר חזר הדופק העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ שם המשכנו להעניק לו טיפול רפואי תוך כדי שאנחנו מפנים אותו במהירות לבי"ח העמק כשמצבו מוגדר אנוש ולא יציב".