הטרגדיות לא מפסיקות להכות במשפחת גדיש: לפני 20 שנה, ב-12.7.97  נהרג עידן, בנו של עוזי גדיש, בהתרסקות מטוס אולטרה לייט, יחד עם עמוס גודלשטיין ז"ל ממושב פארן. הבוקר נהרג עוזי אביו, מראשוני הערבה וממקימי יחידת החילוץ ערבה , בתאונת דרכים קשה לאחר שרכבו התהפך בדרום. אשתו ציפי נפצעה באורח קל בתאונה. לווייתו של עוזי תתקיים מחר בשעה 18:00 בבית הקברות במושב.



התאונה אירעה הלילה סמוך למעלה עקרבים. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל קבעו את מותו של גדיש והעניקו טיפול רפואי לרעייתו, שנפצעה קל. היא סבלה מחבלה בראשה ופונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. לדבריה, הם ככל הנראה התהפכו עם הרכב מספר שעות לפני החילוץ, ולא הצליחה ליצור קשר עם כוחות ההצלה בגלל שבמקום לא הייתה קליטה. 



יחידת חילוץ ערבה הודיעה בעקבות האסון: "היחידה מתאבלת על עוזי גדיש, מראשוני הערבה וממקימי יחידת החילוץ. חקלאי איש אדמה ואיש המדבר שנהרג הלילה בתאונת דרכים בכביש מעלה עקרבים. הכביש שסימל אולי יותר מכל את יופיו של המדבר אהבתו הגדולה של עוזי. ציפי אשתו נפצעה בתאונה ואנו מאחלים לה החלמה מהירה". 

גדיש עוזיאל ז"ל. צילום: עמוד הפייסבוק של יחידת חילוץ ערבה
גדיש עוזיאל ז"ל. צילום: עמוד הפייסבוק של יחידת חילוץ ערבה

 


האישה ציפי סיפרה לפרמדיקים כי "התאונה אירעה בסביבות השעה 22:00, כשהיו בדרך חזרה לביתם שבערבה". היא חיכתה במקום במשך מספר שעות, עד שעבר בסמוך אזרח תושב האזור שהצליח להזעיק את כוחות ההצלה. היא ישבה בסמוך לבעלה במשך כשבע שעות, לאחר שנקבע מותו. "ניסיתי להתקשר להזעיק עזרה, אבל הטלפון לא עבד", הסבירה.



ההערכה היא, שהתאונה אירעה בשעות הלילה המאוחרות וככל הנראה, לפחות כך מסתמן מהבדיקות הראשוניות של בוחני התנועה, האישה חילצה את עצמה מהרכב. 



פראמדיק מד"א אורגד כהן סיפר: "במרחק רב מהכביש ראינו רכב הפוך על צידו. בסמוך לרכב שכב גבר כבן 70, הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה וסבל מפציעות קשות ולאחר טיפול רפואי בסיוע כוח רפואה של צה"ל נאלצנו לקבוע את מותו במקום. האישה שישבה על האספלט הייתה בהכרה מלאה, תשושה, וסבלה מחבלה בראש. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותה לבי"ח סורוקה כשמצבה מוגדר בינוני עד קשה ויציב".