לאחר שפורסם כי עורך הדין יורם שפטל הצהיר ש"יזכה את אזריה כפי שזיכה את ג'ון דמאניוק" תקף פרקליטו של אזריה אמצעי התקשורת בתכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ברדיו 103FM: "זהו שקר. התקשורת היא מנוולת, לא אמרתי את זה". כמו כן, הוא טען כי "הדין והעובדות בתיק אזריה מחייבים זיכוי".





עורך הדין הסביר כי "אני אמרתי שעל פי הדין ועל פי העובדות חובה שאלאור אזריה ייצא זכאי. בבתי הסוהר שלנו יושבים כיום כאלף אסירים שהדין והעובדות חייבו את הזיכוי שלהם והם סגורים למאסר העולם. על פי ההתפתחויות, מוקדם מאד להגיד שיהיה זיכוי, אך התהליך בהחלט מעודד". הכל שהתרחש אתמול הוא בהחלט מעודד ואף מציג את התקשורת המנוולת שלנו ואת 'המחבלים התקשורתיים' באור האמיתי לאחר שטענו עליי שנכנסתי לתיק בכדי לעשות סיבוב על אלאור אזריה".


לדבריו, "הראייה הכי חשובה שביקשתי להגיש התקבלה. הירי של אלאור אזריה היה 'ירי כבקשתך', כאשר הוא בתפקיד השוטר המתנדב והקהל עומד סביבו וקורא לירות במחבל. אין מקום להעמיד אותו לדין ואפילו לא לפתוח בחקירה במקרה כזה".

אזריה. "אין מקום להעמיד אותו לדין", כל טוען עורך דינו. צילום: אבשלום ששוני
אזריה. "אין מקום להעמיד אותו לדין", כל טוען עורך דינו. צילום: אבשלום ששוני


בהתייחס לעדותם של המח"ט והמג"ד של אזריה אמר שפטל כי "המח"ט והמג"ד שיקרו בעדותם. השופט סגל והאלוף אייל אייזנברג תקפו את התובע על כך שהקהל כולו התייחס לאירוע הירי כאילו דבר לא קרה. כמו כן, טענתי במשפט שהמח"ט שהגיע למקום לא השהה את אלאור מפעילות מבצעית לאחר הירי גם אחרי שנאמר לו כי הוא ירה במחבל וקרא 'מגיע לו למות'". 

ולמרות האופטימיות, שפטל לא מיהר להכריז על תוצאות המשפט מראש: "לאורך כל הישיבה ראינו רמיזה שאכן כך הם פני הדברים, אך הנבואה מאז חורבן הבית היא לשוטים ואני לא מחשיב את עצמי לכזה". 

כזכור, ג'ון דמיאניוק הועמד לדין באשמת מעורבות במכונת ההשמדה הנאצית, אך ערער על ההרשעה לעליון כשהוא זוכה לייצוג עו"ד שפטל. ב־29 ביולי 1993 קבע הרכב בן חמישה שופטים של בית המשפט העליון, בראשותו של נשיא בית המשפט העליון מאיר שמגר, שזיהויו של דמיאניוק כ"איוואן האיום" מוטל בספק, ועל כן הוא זכאי מחמת הספק. דמיאניוק גורש בחזרה לארצות הברית, שם הושבה לו אזרחותו.

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן