שולמית קישיק כהן, שהייתה סוכנת של המודיעין הישראלי בלבנון, הלכה לעולמה בגיל 100. קישיק-כהן, שנולדה בארגנטינה ועלתה בילדותה לארץ, גדלה בשכונת מקור ברוך בירושלים. לאחר נישואיה עברה לביירות, והחלה בפעילות מודיעינית עוד לפני הקמת המדינה במסגרת הש"י (שירות הידיעות של ההגנה). במהלך שירותה היא העבירה מידע על ההכנות הצבאיות למלחמה מול ישראל, תוך שהיא מסכנת את חייה. הלווייתה תתקיים היום (ראשון) בשעה 17:00 בבית הלוויות הספרדי בגבעת שאול. 



לאחר מלחמת השחרור המשיכה מי שזכתה בתואר "יקירת סתר" של המרכז למורשת המודיעין (מל"מ) בעבודת הריגול שלה, תוך שהיא העבירה מידע מודיעיני חשוב לישראל מסוריה ומלבנון, אשר סייע גם בעליה החשאית של יהודים משתי מדינות אלה.



בפעילותה המודיעינית למען עליית היהודים לאחר קום המדינה, היא הופעלה בעיקר ע"י יחידת 504 של אמ"ן. בשנת 1961 פעולות הריגול שלה נחשפו ע"י שירות הביטחון הלבנוני, מה שהביא למעצרה בשנת 1961. במהלך חקירותיה היא עונתה קשות, ולאחר מכן גזר עליה בית המשפט הצבאי עונש מוות, אולם לאחר ערעור שהוגש על העונש הומתק עונשה לשבע שנות מאסר בלבד.



לאחר שמילאה כמעט את מלוא תקופת המאסר שנגזרה עליה, היא שוחררה בעסקת שחרורי שבויים בתום המלחמה ועלתה עם משפחתה לישראל, בה התגוררה בירושלים עד למותה.