עליית מדרגה בהסתה נגד חיילים: פרקליט המדינה שי ניצן אישר הבוקר (חמישי) למשטרת מחוז ירושלים לפתוח בחקירה פלילית בחשד להסתה לרצח, זאת בעקבות פשקווילים רדופי שנאה שהופצו במהלך החג בשכונת מאה שערים בירושלים. בהוראת מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם לוי, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים.



אתמול, במהלך חג השבועות, הובא לידיעת המשטרה אודות פשקוויל שהופץ בירושלים, תחת הכותרת "פסק הלכה", הקורא לפגוע בלובשי מדים. "אם לוקחים אותך בכפייה לצבא השמד מותר לך ואתה צריך לקחת את הרובה שקיבלת ולהרוג כל חיילת וכל מפקד המחזיק אותך בכפייה", נכתב בפשקוויל. במשטרה מציינים עוד כי אתמול עם קבלת המידע אודות הפצת הפשקוויל, פנתה המשטרה לפרקליטות המדינה לשם פתיחה בחקירה בגין הסתה לאלימות.




פשקוויל ההסתה שהופץ בירושלים
פשקוויל ההסתה שהופץ בירושלים



הפשקוויל קרא להרוג כל מפקד שיחזיק חרדים בכפייה תוך שהוא מציין כי "העולם הזה הנו זמני, חיי האמת בעולם הבא מקורם". במשטרה ציינו כי הם רואים בחומרה את דברי ההסתה המסוכנים והחקירה מקבלת עדיפות מרבית.



בנוסף לכך, ובהמשך לפרסומים אודות כנס הפלג הירושלמי שמתוכנן להתקיים היום בירושלים בשטח השייך לעירייה, במשטרה מסרו כי לא התקבלה או אושרה כל פניה בנושא.