במהלך סוף השבוע התפוצץ מטען חבלה ברכבו של מנהל בית הספר "אל ביאדר" ביישוב הדרוזי עין אל אסד בגליל העליון. בעקבות זאת הודיעה היום (ראשון) הסתדרות המורים כי הלימודים בבית הספר יחלו מחר בשעה השלישית - בשעה 10:00 ובשעה 8:00 יתכנס צוות בית הספר לישיבת חירום בנושא אלימות כנגד עובדי הוראה.



מנהל בית הספר מזה 15 שנה, סאלח בדר, סיפר ל"מעריב אונליין" כי "בשתיים וחצי לפנות בוקר התעוררנו מפיצוץ ענק. אחרי בדיקה התברר כי היו שני מטענים - אחד התפוצץ והשני לא התפוצץ. המשטרה הגיעה אחרי כרבע שעה והחבלן שנטרל את המטען השני הגיע בסביבות השעה ארבע. דאגתי מאוד, כל הזמן חששתי שיתפוצץ המטען השני טרם הגעת החבלן", אמר בדר והדגיש כי "אני לא יודע מי עשה לי את זה, על רקע מה ולמה. אני לא יודע למרות שגם לפני חודשיים ב-2.4 היה ניסיון הצתה - הציתו את הרכב שלי אבל לא נגרם לו נזק. המשטרה מעורבת ושום דבר לא יצא מהחקירה. אני המום שאחרי חודשיים היה עוד פעם ניסיון עם שני מטענים, זה מסכן את המשפחה שלי והילדים".



"לא מאיימים עליי באופן אישי אלא בגלל התפקיד"


לבדר עבר של מקרי אלימות שהופנו כלפיו בשל תפקידו לדבריו: "נקלעתי לאירועים דומים ויותר קשים ב-2009 אבל האירועים האלה היו על רקע סחיטה - השאירו לי מכתב סחיטה ודרשו שאתפטר. אני לא יודע אם האירוע בשבת קשור, סביר להניח שלא כי זה לא אותם הממדים. אבל מבחינתי אני ממש מאוכזב, זו שרשרת של הטרדות ואיומים על המשפחה שלי ועליי. הם לא מאיימים עליי באופן אישי אלא בגלל התפקיד - אני מכהן בתפקיד ציבורי".



"אני פוסל לגמרי את האפשרות שההטרדות האלו הן מההורים עצמם או מהתלמידים ואני לא יודע למצוא את הפתרון של החידה הזו. אני בדילמה, בכעס לא קטן על התנהלות המשטרה בתיק הזה, אני מרגיש מאוים, המשפחה שלי מזועזעת ממה שקרה. אני אישית חזק אבל הדאגה היחידה שלי היא כלפי המשפחה שלי".



מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, התייחסה לאירוע ואמרה כי "אני מתריעה מפני התגברותה של האלימות בחברה הישראלית בכלל ובפרט נגד התוקפנות והפגיעה היומיומית הנמשכת בעובדי הוראה בכיתות, בחצרות בבתי הספר ובגנים. לא נרשה פגיעה בעובדי הוראה, אנו נשבית בכל פעם שעובד הוראה יפגע. חובה על המדינה לטפל בנושא האלימות ללא דיחוי. מקרה של הנחת מטעני חבלה מתחת לרכב של מנהל הוא מקרה קיצון שאסור שיחזור על עצמו".