נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נועד היום (רביעי) ארוכות עם מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך וראש עיריית כפר קאסם מר עאדל בדיר וזאת לבקשת ראש העיר לאחר המהומות אתמול לפנות בוקר בעיר.



במפגש, שנערך באווירה יעילה ועניינית סיכמו כל הנוכחים על המשך הפעילות המערכתית להגנה על האזרחים בכפר קאסם וברחוב הערבי בכלל. הובהר כי פעילות שכזו מחייבת שיתוף פעולה מלא מצד האוכלוסייה האזרחית שיובל על ידי ההנהגה הערבית המובילה, דבר שיאפשר את השבת החוק והשקט לרחובות.


כמו כן סוכם כי בעתיד הקרוב יערך בבית הנשיא מפגש עבודה בין צמרת משטרת ישראל וראשי הרשויות הערביות לחיזוק האמון ושיתוף הפעולה העתידי.



כזכור, אתמול לפנות בוקר אירעו התרחשויות חריגות בכפר קאסם, שהחלו לאחר מעצר תושב העיר שהיה דרוש לחקירה. בתגובה למעצר, הגיעו כ-50 מתפרעים לאזור, תוך שהם מחלצים אותו מהרכב יחד עם עצור נוסף. מיד לאחר מכן, המשיך ההמון לצעוד לכיוון תחנת המשטרה וליידות אבנים לעברה, שם נתקלו במאבטח תחנת המשטרה שביצע ירי שהרג את אחד המפגינים, מוחמד טהה, בן 27 תושב העיר.



במהלך האירועים הוצתו שלוש ניידות משטרה במקום. כוחות הביטחון, שהזניקו מסוק לאוויר, הטילו סגר על העיר ונכנסו אליה. את הירי שהביא למותו של טהה ביצע מאבטח שחש, לדבריו, סכנה לחייו. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות הירי ולאחר מכן הודיעה כי כוחות המשטרה פעלו בעיר ללא דופי, לטענתם.