צבי קטון בן ה-29 הוא החשוד ברצח בת זוגו מיה גורן בת ה-41 בבת ים בשבוע שעבר, כך הותר היום (ראשון) לפרסום על ידי בית משפט השלום בתל אביב, זאת לאחר שמעצרו הוארך בשבוע נוסף. קטון אמר מיד לאחר הרצח לשוטרים שהגיעו לדירתם, ואיתרו את גופתה של גורן כי הוא זה שרצח אותה, מה שהביא למעצרו במקום. 



במהלך הדיון בבית המשפט נטען שהחשוד הסביר לחוקריו את הרצח בכך ש"היה מחויב להרוג". בהסכמת המשטרה ובא כוחו, עו"ד דן באומן, הוסכם על הארכת המעצר בשמונה ימים, שכאמור הוארך שוב היום. לדברי עורך דינו, מרשו סובל מבעיה נפשית והגשת כתב אישום מוקדם ככל שאפשר תוביל לבדיקה פסיכיאטרית שתאמוד את מצבו הנפשי.



פרקליטו, עורך דין דן באומן, סיפר למעריב אונליין: "כשפגשתי בו לראשונה הוא מירר בבכי וחזר ואמר 'אני לא אראה אותה יותר, אני לא אראה אותה עוד'. שאלתי אותו למה אתה בוכה עכשיו אחרי מה שעשית והוא השיב לי 'מחשבה כפייתית שדבקה בי הורתה לי לעשות את זה ולא יכולתי לשלוט עליה'. חשוב לציין כי הבחור מגיל צעיר מתמודד עם בעיות נפשיות והיה מאושפז בבית החולים אברבאנל יותר מפעם אחת. לדבריו, בשבועות האחרונים שקדמו לרצח הוא התחיל לסבול ממחשבות שפקדו עליו לבצע דברים שונים בניגוד לרצונו האותנטי, שזה בהחלט מצביע על בעיה נפשית לכאורה. אותה מחשבה אמרה לו להיפטר מהדבר האהוב עליו ביותר בעולם. הוא לא רצה לעשות את זה אבל המחשבה הזאת כפתה את עצמה עליו".



"כל התיק הזה יעמוד בסימן השאלה הגדול האם היה מרשי אחראי על מעשיו בזמן המעשה. אחרי שיוגש כתב האישום הוא יישלח לבדיקת הסתכלות והיא שתכריע את המשך הטיפול בנושא", הוסיף.




"אישיות יוצאת דופן, אוהבת אדם"




כזכור, גופתה של גורן נמצאה לפני כשבוע בבית הרחוב הגליל בבת ים. צוותי ההצלה שהגיעו למקום מצאו אותה מחוסרת הכרה, כשעליה סימני אלימות, ולאחר מכן נאלצו לקבוע את מותה. 



פרמדיק מד"א, קובי משיח, שהגיע אז לזירה סיפר: "כשנכנסו לדירה ראינו אשה כבת 40 שוכבת מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה עם סימני אלימות על גופה וללא סימני חיים, ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה במקום".



לאחר מציאת גופתה נמסר מבית ליסין, שם עבדה, כי "מיה הייתה אישיות יוצאת דופן, טובת לב, אוהבת אדם ואהובה מאוד. תמיד סבלנית ומוכנה לעזור, בחיוך ובאדיבות. מיה, הפרידה ממך בלתי נתפשת, תישארי בלבנו תמיד. אנחנו המומים ומזועזעים. היא הייתה אישה מדהימה, שכולם אהבו אותה".