נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין צפוי להיפגש הבוקר (רביעי) עם נציגי הורי הילדים מהמחלקה ההמטו־אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם. הנשיא יפגוש את ההורים לשיחה פתוחה וכנה במטרה לקדם כל פתרון שיעלה, ויסייע לילדים שרופאיהם התפטרו. הפגישה תיערך בדלתיים סגורות. המפגש הוא המשך לפנייה מטעם הנשיא למנהל בית החולים שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי. ריבלין ביקש שמנהל שערי צדק יוריד מסדר היום את האפשרות של מעבר המחלקה לבית החולים שבניהולו. פרופ' הלוי נענה לבקשה.



אמש צעדו מאות אנשים לאות תמיכה במאבק. הצעדה נשאה את הכותרת "ילדי ירושלים מתים לחיות", והיא יצאה בשעות הערב מאוהל המחאה לבית הנשיא. המשתתפים, ובהם חניכי תנועת הצופים, ישבו סמוך לבית הנשיא וקראו לו להיפגש עמם ולהתערב במשבר. במכתב שנשלח אתמול לרופאים שהתפטרו מהדסה והגיע לידי "מעריב־השבוע", מפציר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בעו"ד ארנה לין, המייצגת את הרופאים, להתקדם ולהניע תהליך גישור בינם לבין הנהלת הדסה, כפי שהציע כבר משרד הבריאות. לטענת משרד הבריאות, הרופאים מסרבים לכל משא ומתן.



"במהלך הדיון הצעת להיכנס לתהליך גישור", כתב בר סימן טוב. "כפי שהודעתי לך בשיחות בינינו, אנו מסכימים לכך. ניסיונותי לייצר שיח בנושא זה ביממה האחרונה לא צלחו. אבקשך לסייע בגיבוש וסיכום פרטי הגישור, ולשם כך להעביר את הצעותיכם בנושא כדי שנוכל להתקדם".



בר סימן טוב מציין פגישה קודמת, שנערכה ארבעה ימים לפני כתיבת המכתב: "נפגשנו איתך ועם ארבעה מהרופאים שהתפטרו מהמחלקה ההמטו־אונקולוגית בהדסה. במהלך הדיון הבעתי את נכונותנו לפעול להחזרת המצב לקדמותו במחלקה, למצב שהיה טרום המשבר, ואף לשפר את תנאי הטיפול שם באמצעות תוספת מיטות, משאבים וכוח אדם". בר סימן טוב ממשיך וכותב: "ביקשתי, ואני חוזר על בקשתי, שתעלו על הכתב את דרישותיהם המקצועיות לאופן התנהלות המחלקה, כדי שנוכל להבטיח את הטיפול הנאות. אף על פי שסירבתם, הצעותי עדיין תקפות".



ייפגש עם נציגי ההורים. הנשיא ריבלין. צילום: מארק ניימן, לע"מ



עו"ד ארנה לין, המייצגת את הרופאים המתפטרים, מסרה ל"מעריב־השבוע" כי תגובתם תינתן בהמשך היום. מנהל בית חולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין מסר כי "הדסה מקבל בתודה את המעורבות האישית של שר הבריאות והמנכ"ל כדי להפסיק את המחול המטורף וההרסני של הרופאים הנוטשים והגרעין הקשה של ההורים, שמחשקים אותם בתביעה להקמת מחלקה בשערי צדק, ובדרך לשם פוגעים ומוציאים את דיבת המחלקה החדשה המתפקדת בהדסה מאז הנטישה בראשית החודש.



"הדסה הושיטה כמה פעמים את ידה לרופאים שהתפטרו וקראה לחלקם או לכולם לשוב להדסה ולהמשיך לטפל בילדים חולי הסרטן לפי המתווה של משרד הבריאות, שעליו המשרד גם יפקח. די לפגיעה בילדים ובהורים המודאגים, המשמשים כלי משחק לקומץ אינטרסנטים שהבטיחו הבטחות שווא להורים ולרופאים. התפכחו נא, חזרו באמת לדאוג לילדים", אמר.



בתוך כך, נודע כי המשבר במחלקה לא יגיע לכדי חקירה פלילית. כך עולה מעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בלשכת היועץ סבורים כי לא נמצאה תשתית ראייתית לפתיחה בחקירה פלילית נגד הגורמים הקשורים לעזיבת רופאים אונקולוגים את המחלקה, אך מפנים למשרד הבריאות, שאמור לשיטתם לטפל בסוגיה.



בתגובה, שהגיעה לידי "מעריב־השבוע", נכתב כי "לאחר בחינת הדברים על ידי הגורמים הנוגעים בדבר, נראה כי השדה הפלילי אינו המסגרת המתאימה לבירור טענות מסוג זה. יתר הסוגיות, אשר הועלו גם במסגרת עתירה שהוגשה לאחרונה לבג"ץ, מועברות להמשך טיפול על ידי הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות".



עו"ד אליעד שרגא, שפנה ליועץ המשפטי לממשלה בשם ההורים, מסר בתגובה כי "לא הופתענו מתשובת משרד המשפטים. לא ציפינו שהיועץ יפתח בחקירה, מדובר בהתנהלות דומה להתנהלותו בתחומים נוספים. לכן פנינו גם לבג"ץ".