"חודדו נהלי המקלחות". בעקבות המקרה בו קטין, חניך בתנועת הצופים חשוד בביצוע עבירות מין בקטינה, חניכה בתנועה, גורם בכיר בתנועת נוער בארץ אמר היום (שלישי) ל"מעריב אונליין" כי "אנו רואים חשיבות עליונה בשמירה על שלומם הפיזי והנפשי של כל חניכה וחניך לאורך כל השנה ובפעילויות הקיץ ושמירה על מרחב בטוח עבור כל חניך וחניכה בתנועה".



עוד אמר כי "ברור לנו שלא תוכל להיווצר חוויה חינוכית טובה ומצמיחה ללא תחושת ביטחון מלאה. לכן אנו מכשירים את מדריכנו כיצד לשמור על המרחב הבטוח של כל החניכים בדגש על מקומות בהם יתכנו פגיעות כדוגמת מקלחות, זמן השינה וכו'. לדוגמה, בשנים האחרונות חודדו נהלי המקלחות בפעילויות הקיץ והן נעשות רק עם בגדי ים כאשר בכל זמן המקלחות ישנה נוכחות של מדריך או מדריכה". 



"יש בעיה לאכוף את המשמעת של החניכים 24/7"


הנהגת תנועת הצופים יידעה הבוקר את ראשי השבטים ברחבי הארץ בדבר המקרה והם הונחו כיצד למנוע הישנות מקרים מסוג זה בעתיד. חופשת הקיץ שנפתחה באופן רשמי ביום שישי עם יציאתם של תלמידי בתי הספר היסודי לחופש, מלווה ביציאה למחנות קיץ רבים ולפעילויות שונות בקרב תנועות וארגוני הנוער ולכן הפיקוח על בני הנוער הדוק יותר. אולם, גורם שבעבר היה אחראי על מחנות קיץ באחת מתנועות הנוער, מדגיש כי היכולת לאכוף מגע בין חניכים ומדריכים היא מצומצמת.



"הנוכחות של המדריכים ברוב התנועות מאוד מוגברת בתקופה הזו אבל לא תמיד מכינים אותם מספיק ליחסים בין בני נוער. הרבה פעמים התנועות אוסרות מגע כזה לחלוטין, אך לא יכולות באמת לאכוף את זה. בעיקר בקורסי המדריכים, שם מדובר בתלמידים בכיתות ח'-ט' בתור חניכים עד י"א-י"ב כמדריכי הקורס, שהרבה פעמים מתפתחים ביניהם קשרים שעלולים להביא למקרה כמו שנראה לכאורה בתנועת הצופים. צריך לזכור שהם מחוץ לבית, והאווירה היא חופשית, למרות המשמעת הקורסית בה הם נמצאים". הוא הוסיף כי "אני אישית נתקלתי רק בניסיונות של נשיקות או דברים כאלה והדבר נפתר בשיחות נזיפה ואזהרות, אך שוב, יש בעיה לאכוף את המשמעת של החניכים 24/7".



כזכור, הקטין החניך בתנועת הצופים, חשוד בביצוע עבירות מין בקטינה, חניכה בתנועה, בעת שהיו במחנה קיץ שנערך במסגרת פעילות התנועה והבוקר הוריה של הקטינה הגיעו לאחת מתחנות המשטרה במרחב שפלה והגישו תלונה נגד החניך. תנועת הצופים התייחסה למקרה ומסרה כי "הנהגת הצופים מצויה בקשר רציף עם משטרת ישראל בעקבות תלונה שהעלתה חשד להתנהגות בלתי הולמת מצד חניך כלפי חניכה אחרת. מזכ"ל תנועת הצופים נמצא במקום יחד עם צוות בכיר. עדכון להורים יעבור בשעות הקרובות, בהתאם להנחיות המשטרה בנושא".