השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך חנכו היום (חמישי) את יחידת השיטור הרגלי בחופי בתל אביב. אל היחידה שהוקמה יצטרפו יחידות נוספות בכל רחבי הארץ, זאת כחלק מיוזמת השר ארדן, שהסביר: "שוטרי הסיור הרגלי יוצבו ויסיירו ברחבי המדינה באזורים הומי אדם בימים ובשעות שהציבור זקוק להם, ויגבירו את תחושת הביטחון שלו". בתוך כך, לאחר שח"כ דודי אמסלם מהליכוד תקף את המפכ"ל, על רקע סוגיית תקצוב הארגון, אמר האחרון כי "אני מאמין שהחוק הזה לא יעבור, שכן אין זה ראוי שניהול תקציב של המשטרה יתבצע בידי גורמים פוליטיים כאלה או אחרים".



יחידה זו מתאפיינת בהגדרתה, כיחידת "שיטור עם פנים", אשר אמורה להוות גורם משטרתי, אליו יוכלו האזרחים לפנות לצורך פתרון בעיות איכות חיים בתחומים בהם מוסמכים לבצע פעולות אכיפה.



יחידת השיטור בחופי ת"א. צילום: אבשלום ששוני
יחידת השיטור בחופי ת"א. צילום: אבשלום ששוני



במסגרת הפרויקט הוקמו חמש יחידות ייעודיות לחופי הרחצה, לטיפול בתופעות איכות חיים, סמים ואלכוהול, אלימות, סדר ציבורי ופשיעה. בסופי השבוע תוגבר ההיערכות, לרבות: בתחומי הביטחון השוטף, התנועה והסדר לאורך החופים. 



בשלב הראשוני היחידה תכלול כ-40 שוטרים, ובהמשך תגיע ל-52 שיסיירו בחופי תל אביב הרצליה ובת-ים, היחידה תהיה מורכבת משוטרים ומפקחי העירייה, והיא תטפל באירועים הדורשים התערבות משטרתית או עירונית, במתן פתרונות לבעיות מוגדרות באזור עליו אמון הצוות, במניעת מעשי בריונות ואלימות, בשפיכת אלכוהול, בהפרות סדר מקומיות בחוף, ובמניעה תופעות פשיעה.



השר ארדן אמר במהלך הטקס כי "מהפכת שוטרי המקוף נמשכת, וכעת במקום הכי הומה בתקופת הקיץ חופי הים. ככל שאנו דוהרים במירוץ הטכנולוגי, עדיין אין תחליף למגע הבלתי אמצעי של אזרח עם שוטר ברחוב שמגיע במהירות לכל מקום וקשוב לצרכיו. אין לי ספק ששוטרי המקוף יגבירו מאוד את תחושת הביטחון של הציבור ואת אמון הציבור״.



יש לציין כי היחידה כבר הספיקה לפעול באופן משמעותי בשטח, כאשר רק לפני כשבוע וחצי הצילו שוטריה תיירת בריטית מתביעה בחוף יפו, זאת לאחר ששוטר נכנס למים, איתר אותה וחילץ אותה.



השר ארדן בטקס. צילום: אבשלום ששוני
השר ארדן בטקס. צילום: אבשלום ששוני



אלשיך: "אין מתיחות ביני לבין ארדן"


בתגובה לביקורת שהטיח בו הח"כ דודי אמסלם מהליכוד, על רקע תקצוב המשטרה, אמר המפכ"ל אלשיך כי "אני מאמין שהחוק שמעביר את ההחלטה ביחס לתקצוב המשטרה לידי חברי הכנסת לא יעבור. מלבד זה, אני לא פוליטיקאי, תפקיד המשטרה להשית את החוק והסדר במדינה ולנווט את התקציב שלה, ולשם כך יש את אנשי המקצוע הראויים".



כמו כן, לדבריו, "אין מתיחות בינו לבין ארדן", כאשר לטענתו הם לא שוחחו בנושא התקציב, אך יעשו זאת בקרוב. מלבד זאת, הוא טען ש"כל שומרי הסף מגובשים בדעה שזה רעיון גרוע למנהל תקין, ונוגד את עקרונות החוק". 



תוך נקיטה בעמדה זו מסתמן כי המפכ"ל נזהר לפתח עימות חזיתי מול הפוליטיקאים ומעלי ההצעה, כאשר גם כשנשאל אם היא נובעת ממניעים פוליטיים של גורמים בימין, שמנסים להלך אימים על המשטרה בעקבות חקירות נתניהו, הוא הגיב: "אני לא פוליטיקאי ולא מתעסק בפוליטיקה, תפקידי להיות אמון על המשטרה והסדר". ארדן סרב להתייחס.