התפתחות נוספת בחקירת פרשה 3000: המשטרה תבקש מהיועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט לזמן למתן עדות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. במשטרה יבקשו לבדוק האם נתניהו ידע על מעורבותו של מקורבו, עו"ד דוד שמרון, בפרשה בזמן שעודד את קידומה של העסקה וכן מדוע רצה למנות את אבריאל בר יוסף לראש המל"ל למרות שידע לכאורה כי נחקר בחשד לפרשת שחיתות. האלוף לשעבר אליעזר צ'ייני מרום אמור להיחקר בימים הקרובים וייתכן אפילו שמחר. 



הערב הובאו לבית משפט השלום בראשון לציון שלושה חשודים, בהם איש העסקים מיקי גנור, נציג המספנה הגרמנית בישראל ותא"ל אבריאל בר יוסף, לשעבר המשנה לראש המל"ל וראש מספן ציוד בחיל הים. מעצרם הוארך עד ליום חמישי. עו"ד דוד שמרון, המקורב לראש הממשלה ומי שייצג את גנור, שוחרר למעצר בית בן שלושה ימים.

מיקי גנור בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני

מיקי גנור. מעצרו הוארך. צילום: אבשלום ששוני
מיקי גנור. מעצרו הוארך. צילום: אבשלום ששוני

בתוך כך, המשטרה הקפיאה את חשבונות הבנק של ששת החשודים וכן את חשבונו של האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, מפקד חיל הים לשעבר, ששמו הוזכר בפרשה, אולם טרם נחקר. עורך הדין ציון אמיר, המייצג את מרום, אמר כי מרשו לא זומן לחקירה ולכן אינו חשוד.



כאמור, במסגרת חקירת רכש הצוללות מגרמניה, שנחשפה לראשונה במעריב, עוכבו הבוקר שישה חשודים לחקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ וכן הלבנת הון, בכל הקשור לביצוע רכש ביטחוני במסגרת הפרשה המתנהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (היאל"כ) להב 433 בשיתוף עם רשות המסים ובליווי פרקליטות. 
אבריאל בר יוסף בעת הארכת מעצרו. צילום: אבשלום ששוני
אבריאל בר יוסף בעת הארכת מעצרו. צילום: אבשלום ששוני
 
שלושה מהחשודים, בהם בר יוסף, הם מקורבים מאוד לראש הממשלה בנימין נתניהו, והחשד הוא שביצעו רכש צוללות תוך שהם מצויים בניגוד עניינים חמור. בזמן התרחשות האירועים היו חלק מהחשודים המעורבים עובדי ציבור ואילו אחרים פעלו במגזר הפרטי. יש לציין שהיועץ המשפטי קבע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חשוד בעצמו בפרשה.
עו"ד ז'ק חן, פרקליטו של אבריאל בר יוסף, התייחס לעיכובו של מרשו וטען כי אין לו קשר לפרשה. "לאחר חודשים ארוכים, במהלכם נחשפה הפרשה האמורה על כל פרטיה, מרשי שמח שניתנה לו כעת הזכות להגיב לכל הנאמר בפרשה ולהדוף את כל הטענות אחת לאחת. אני מקווה מאוד שהמשטרה לא תעשה את הטעות הזאת של להאריך את מעצרו, שכן אין עילה לכך. נמתין לסוף החקירה", אמר.

האלוף לשעבר צ'ייני. חשבונות הבנק שלו הוקפאו. צילום: פלאש 90
האלוף לשעבר צ'ייני. חשבונות הבנק שלו הוקפאו. צילום: פלאש 90
שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, אמר בראיון למעריב בסוף השבוע האחרון כי הוא מודאג מההתנהלות בחקירה. "אני חושב שנתניהו היה צריך להיקרא למסור עדות, אם לא להיחקר", הסביר, "עוד לא שמעתי שעו"ד דוד שמרון נקרא לחקירה. לא שמעתי שהיה חיפוש במשרדו". הוא הוסיף: "אני מאמין שיהיו כתבי אישום בפרשה, ובמידה והדבר לא יקרה - אצא למערכה ציבורית בנושא".