שמעון קופר, אסיר המרצה שני מאסרי עולם בגין רצח נשותיו נעצר אתמול בכלא בחשד שהוא ובת זוגו ניסו לעשוק את רכושה של קשישה ערירית. ראשיתה של חקירת המשטרה החל לפני מספר חודשים עם דיווח במשטרה מקשישה כבת 94 ערירית המתגוררת בירושלים בגפה, לפיו קיבלה לתיבת הדואר שלה מעטפה הממוענת אליה ובה מסמך שבו נכתב שכל רכושה, נכסיה וכספה יועברו בחלקם לידי האסיר שנשפט לשני מאסרי עולם בכלא ובת זוגו, תושבת ירושלים, העובדת כמטפלת של הקשישה.



במקביל לכך היא עובדת מזה תקופה כמטפלת בקשישה ואינה מצויה בקשר עם בני משפחתה, ונוצרו ביניהם יחסי קרבה. במהלך התקופה שיתפה החשודה את הקשישה בקשריה עם החשוד, לה סיפרה כי הוא נמצא בארה"ב. החשוד אף נהג לשוחח עם הקשישה בתדירות רבה מהכלא וביניהם נרקמו יחסי קירבה.



בהמשך עלה חשד כי החשודים פעלו בצורה שיטתית שנמשכה לאורך זמן במטרה לייצר מערכת יחסים של קירבה לקשישה וזה עפ"י החשד יהווה הבסיס להעברת רכושה על שמם. החשש שקופר ניהל את כל ניסיון העושק וברגע האחרון לפני החתימה על המסמך התעשתה הקשישה, החלה לבחון את הנושא ופנתה למשטרה.



מהמשטרה נמסר כי אתמול הגיעו חוקרי היחידה המרכזית לכלא כשבידיהם צווי מעצר וחיפוש ועצרו בפתח הכלא את החשודה שבאה לביקור וכן את החשוד. במקביל בוצע חיפוש בתאו של החשוד ובביתה בירושלים. השניים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית בחשד לעושק, ניסיון קבלת דבר במרמה, שימוש במסמך מזויף וקשירת קשר לביצוע פשע. בהמשך יובאו בפני בית המשפט להארכת מעצרם.



עוד נמסר מהמשטרה כי עברו של החשוד שבגינו הורשע פעמיים על ידי בית המשפט יש בו משום העלאת המסוכנות וחשד לתכנון מקדים ומתוחכם בו נקט יחד עם החשודה. כמו כן, ניצול מצבה הרגיש של קשישה ערירית על מנת לקבל ממנה במרמה את רכושה הינו מהאירועים החמורים שבגינן פתחה המשטרה בחקירה ועצרה את החשודים.



כזכור, בית המשפט המחוזי בלוד גזר לפני כשנה שני מאסרי עולם על שמעון קופר שהורשע ברצח שתי נשותיו, ג'ני מור חיים ואורית דורון. והטיל עליו שני מאסרי עולם ופיצויים על סך מאות אלפי שקלים.