העימותים שהתרחשו היום (שישי) בירושלים וביהודה ושומרון בעקבות הצבת המגנומטרים בהר הבית הביאו למותם של שלושה פלסטינים, אך היו בסופו של דבר מוגבלים ולא חרגו בסדר גודל ממה שנראה פעמים רבות באזור לאחר תפילות יום שישי. עם זאת, החשש המרכזי כעת הוא מכך שהאירועים היום היוו רק "יריית פתיחה" לאירועים מתמשכים של מחאה סביב הסדרי האבטחה החדשים בהר הבית.



עימותים בירושלים בין כוחות הביטחון למתפללים

הלילה מתכנסת ועדת המעקב של ערביי ישראל בנצרת, שם היא צפויה להכריז על הפגנות במגזר הערבי במחאה. אתמול הזהיר השר גלעדן ארדן מליבוי האש גם מצד גורמי הווקף בהר הבית, וציין כי "יש איומים של מנכ"ל הווקף, מהמסיתים המרכזיים, ומארגוני טרור, בניסיון ליצור גל אלימות מזה. האם זה משפיע על מה שקורה ברחובות? בינתיים לא, לא בירדן ולא באיו"ש – ובירושלים המשטרה מתמודדת היטב עם הפרות הסדר. כמובן שזה יכול גם להתפתח למחאה רחבה יותר".



בימים האחרונים נערכים מאמצים מדיניים מול מדינות ערביות, בפרט מול מלך ירדן עבדאללה, להגיע להסדר סביב סידורי האבטחה החדשים שננקטו בעקבות פיגוע הטרור הקטלני לפני שבוע.



כאמור, החששות והדריכות בירושלים עם תפילות יום השישי בהר הבית התממשו רק באופן חלקי - עם עימותים מוגבלים בעיר וברחבי איו"ש, במהלכם נורו למוות שלושה צעירים פלסטינים. אלפי מוסלמים הגיעו היום אל חומות העיר העתיקה כדי למחות נגד הצבת המגנומטרים בכניסות להר הבית וסירבו להיכנס למסגדים על ההר כל עוד הגלאים מוצבים במ

חשש מהמשך העימותים: במגזר הערבי צפויים להכריז על שורת הפגנות

קום. למרות קריאת המופתי של ירושלים שלא להיכנס להר, המשטרה מוסרת כי עשרות מתפללים כן נכנסו למתחם והתפללו בו.  בעיר פרצו כמה עימותים באזורים שונים, שבמהלכן שלושה צעירים פלסטיניים נורו למוות. כעשרה פלסטינים נעצרו בעיר. אלפי פלסטינים יצאו למחות ביהודה ושומרון, כשמוקדי החיכוך המרכזיים הינם אזור מחסום קלנדיה וחברון. צה"ל וכוחות מג"ב עצרו 17 אנשים.