הרשימה המשותפת הודיעה הערב (ראשון) כי תגיש תלונה ליועץ המשפטי לממשלה נגד שר הפנים גלעד ארדן, זאת בטענה להסתה נגד ח"כ אחמד טיבי וח"כ איימן עודה ונגד "הנהגת הציבור הערבי" במהלך המשבר בהר הבית. לא ברור לאיזו התבטאות מדויקת של ארדן מתייחסים הח"כים הערבים, אך מוקדם יותר הוא אמר ברשת ב' כי "חברי הכנסת הערבים ניסו להסית את ההמון בירושלים לפגוע בשוטרים. אחמד טיבי מעודד את הקהל בקריאות 'חייבר חייבר יא-יהוד", המשמעות היא שהוא רוצה לחסל יהודים".

בהודעת הרשימה המשותפת נכתב: "ארדן הוא האחראי הישיר על שפיכות הדמים בהתעקשותו על הצבת המגנומרטרים בכניסת למסגד אל-אקצא, ובהיותו השר הממונה על משטרה שיורה במפגינים.  השר ארדן טופל אשמות שווא נגד הח"כים עודה וטיבי ומתיר את דמם, ודבריו אינם עניין של חופש ביטוי אלא שיסוי מסוכן העלול להסתיים בשימוש באלימות".

טיבי. "עודד את הקהל בקריאות 'חייבר יא-יהוד". צילום: הדס פרוש, פלאש90

ברשימה המשותפת הוסיפו וציינו כי הם קוראים גם להתפטרותו המיידית של השר. "כל ההסתה לא יכולה להסתיר את העובדה שמי שהצית את התבערה הם שרי ממשלת ישראל שהחליטו על הצבת המגנומטרים במקום קדוש ורגיש ביותר.  שרי ממשלת ישראל התנהגו כפירומנים המשחקים באש ורצים להתלונן על אש, שהם הציתו בעצמם".