מאות דיירים המתגוררים במרכז ובצפון העיר יוזמים מחאה נרחבת נגד מיזם השכרת הרכב השעתית, ודורשים לבטל את הפקעת מקומות החניה לטובתו

מצוקת החניה הקשה בתל אביב הופכת לקשה עוד יותר בשל הפקעת עשרות מקומות חניה באזורים הצפופים בעיר לטובת הפרויקט אוטותל. מאות דיירים המתגוררים במרכז ובצפון העיר יוזמים מחאה נרחבת בדרישה לביטול הפקעות מקומות החניה.
"הפקיעו עשרות מקומות חניה ברחובות שגם ככה קשה מאוד לדיירים למצוא בהם חניה, ויש כוונה להפקיע מאות מקומות חניה נוספים", מתריע תמיר מואב, מיוזמי המחאה. בין המקומות הבולטים שבהם הופקעו מקומות חניה - שדרות בן גוריון ונורדאו. "כבר הפקיעו מאות מקומות חניה בשביל רכבים דו־גלגליים ואפילו עבור פחי מחזור ועכשיו יפקיעו עוד מאות מקומות. היכן רוצים שנחנה?", הוא טוען. תמיר מואב מוסיף ואומר כי "התחושה היא שהעירייה רוצה להקשות על בעלי רכבים פרטיים".

לטענתם של תושבים רבים, גם המחיר של האוטותל יקר מדי. “זה מיזם מאוד יקר. גובים 1.5 שקל עבור דקת נסיעה. הרי בעיר הפקוקה הזו כל נסיעה תימשך בממוצע כחצי שעה לפחות. זה סביר לשלם 50 שקל עבור נסיעה קצרה?”, טוען עוד מואב.  
מהעירייה נמסר בתגובה: "בתל אביב־יפו, כמו בכל עיר גדולה אחרת, ישנה מצוקת חניה. בעוד שטח העיר נשאר אותו הדבר, יותר אנשים מחזיקים ברכבים פרטיים. שירות אוטותל מושתת על עיקרון של רכב שיתופי הזמין לציבור בכל שעות היממה ומסיבה זו רכבי המערך רשאים לחנות הן בחניות הייעודיות והן בכל מקום חניה חוקי. בבחירת מיקומי חניות אוטותל בחנה העירייה מספר היבטים, לרבות הסדרי התנועה והחניה, מיקומי תחנות תל־אופן, אזורי הביקוש הצפויים ורצון לצמצם ככל האפשר את ההשפעה על התושבים".