תחנת הרכבת בהרצליה תיסגר החל מה-18 בחודש למשך כעשרה ימים, בשל ביצוע עבודות תשתית נרחבות לקראת חיבור הקו המהיר בין תל אביב לירושלים. התחנה תיסגר החל מיום שישי לפנות בוקר ותנועת הנוסעים תחודש, לאחר כעשרה ימים, ביום ראשון (27 בחודש) החל מהשעה 4.00 לפנות בוקר.


במהלך עשרת ימי סגירת תחנת הרצליה, תנועת הרכבות מדרום תופעל רק עד תחנת תל אביב-מרכז (סבידור).



באותם ימים, לא יפעלו הרכבות המהירות בין חיפה לתל אביב ותנועת הרכבות הפרבריות מבנימינה תופעל רק עד תחנת בית יהושע ומשם בחזרה.


תנועת הרכבות מהוד השרון לבאר שבע תפעל כסדרה, אבל רק מתחנת האוניברסיטה בתל אביב. עוד עולה מהשינויים המתוכננים, כי רכבות הנוסעים בקו ירושלים (מלחה) – הרצליה בשני הכיוונים תופעלנה עד לתחנת ההגנה בתל אביב.



ברכבת ישראל ציינו שבעת סגירת תחנת הרצליה, יתוגברו צוותי השירות בתחנות הרלוונטיות, וכן יתווספו אליהם סדרנים אשר יציעו סיוע והכוונה לנוסעים.


הצמצום הדרסטי בתנועת הרכבות, יהיה בתקופה בה ישנם פחות עומסי תנועה בכבישים, בשל יציאתם של רבים לחופשת הקיץ. אבל הצפי הוא לעומסים, בעיקר של משפחות שיוצאות לטיולים, או לבילוי בתל אביב או חיפה. במהלך סגירת תחנת הרצליה צפויים שיבושים קשים בעיקר ביום ראשון, ה-20 בחודש, כאשר חיילים רבים חוזרים מחופשת סוף השבוע. אז יתוגברו האוטובוסים וייתכן שגם ההסעות על ידי משרד הביטחון".



"ההפסקות הזמניות והקצובות בתנועת הרכבות הינן לצורך התאמת המסילות לרכבות הדור הבא, להתקנת תשתית הנעה חשמלית לרכבות ומערכת איתות מהמתקדמות בעולם", ציינו ברכבת ישראל – "במטרה להקל על הציבור, בוצע תכנון מדויק של העבודה כדי לקבוע את העיתוי המתאים ולקצר את אורכה ככל שניתן, שבסופו נבחר חציו השני של חודש אוגוסט, בו כמות הנסיעות בקטע המדובר קטן יותר.



ברכבת ישראל ציינו שהקו המהיר לירושלים שיופעל בין הרצליה לירושלים, יהיה קו הרכבת החשמלי הראשון של בארץ. במקביל, נערכת החברה גם לקליטת קווי הרכבת החדשים בשנים הקרובות.