פענוח היעדרותה ורציחתה של מיכל חלימי, שעל פי החשד נרצחה על ידי פלסטיני עמו התגוררה, החזיר לכותרות את שאלת הזוגות המעורבים. גלית פופוק, שנישאה לפלסטיני בעזה, סיפרה לגבי גזית ב-103FM על הסיטואציה ועל הבריחה מעזה: "עשיתי את המהלך הזה כשהייתי בת 17. התאהבתי בצעיר מעזה וכל השאר לא עניין אותי. ניהלתי עמו רומן ארוך, הייתי נשואה לו עד שנרצח באחד ממבצעי ישראל". 




"כשהיינו בארץ היה לנו טוב ביחד", סיפרה פופוק. "בעזה הוא היה בנאדם אחר לחלוטין. הוא היה בטריטוריה שלו ועשה מה שרצה. הוא היה אלים, השפיל אותי והגדיר לי איפה להסתובב וכיצד. בחורה לא מסתובבת שם חשופה כמו בישראל. יש לי ממנו שישה ילדים. שלושה הגיעו איתי לארץ ושלושה השארתי מאחור. אני בקשר טלפוני איתם ואין לי גישה אליהם. אני מקווה שיום אחד אתאחד עמם. כיום הסבא והסבתא מטפלים בהם. בתי חושבת שישראל הרגה אבא שלה ומבחינתה היא מוסלמית".

על המקרה של מיכל חלימי אומרת פופוק: "אלו מקרים שונים. זה מקרה שהוא יותר על רקע לאומני מאשר על רקע רומנטי. אצלי הוא היה קנאי ואובססיבי בעוד שהמקרה של מיכל מעלה לי שאלות אחרות. הוא עשה את שעשה מתוך אידאולוגיה פלסטינית למרות שהבחורה אהבה אותו. זו טעות גדולה מאוד להיכנס למערכת יחסים כזו אך אני לא במצב לשפוט אותה. זה היה סיפור ידוע מראש. גם הזוגות שנראים כלפי חוץ שהם חיים טוב, תמיד מישהו ייפגע. אני קוראת לכל מי שמתאהבת בפלסטיני לברוח כמה שיותר רחוק. לעצור ולחשוב על ההשלכות, כי הן הכי קיצוניות בעולם".

לשיחה הצטרף בנצי גופשטיין, ראש ארגון להב"ה, הפועל למיגור התופעה של נישואי תערובת. הוא התייחס לסיפורם העצוב של השתיים והזהיר מפני נישואי תערובת: "לצערנו המציאות קשה מאד. רק בשנה אחרונה נרצחו שניים בגלל נישואי תערובת. הייתה לנו בחורה מטבריה שקיבלה מכות כי נכנסה להריון מבן זוגה. בסוף ילדיהם מסכנים מכיוון שלפי הדת היהודית הם יהודים ולפי הדת המוסלמית הם מוסלמים. כל צד רוצה למשוך את הילד לצד שלו. אני מטפל בהרבה ילדים כאלו".

"לצערי, אין לנו מידע וסטטיסטיקה על כמות המקרים שקיימים כיום", אמר גופשטיין. "הבעיה הקשה ביותר בנושא הן בנות בגיל 13-12 שמתחנות בגיל צעיר עם מוסלמי שמנצל אותן ומפתה אותן כלכלית. זה קורה כי למוסלמים אסור לצאת עם מישהי מוסלמית לפני החתונה. עם יהודיה מותר".

עוד סיפר גופשטיין: "ייתכן שישנם זוגות כאלו שחיים נפלא, אך יש בעיה עם הסיטואציה. גם מבחינה דתית מדובר בהתבוללות. ילדיהם לא יוכלו להיות גם יהודים וגם מוסלמים, בגיל מסוים הם יצטרכו לבחור. אני מכיר ילד בן 18 שגדל בכפר ערבי ומדבר ערבית אך אמו יהודיה והוא רוצה להיות יהודי. הצבא לא רוצה לגייס אותו, ביציאה מהארץ מעכבים אותו ולפני כחודש הוא ניסה להתאבד. זהו קונפליקט מאד מסובך שבגללו הילדים סובלים".

עריכה: איתמר זיגלמן