שלושה ימים אחרי שסיים למסור את עדותו, פורסמו היום (שני) התנאים המגבילים שהוטלו על עד המדינה מיקי גנור. בין התנאים נקבע כי גנור, שהעיד בפרשת הצוללות - המכונה פרשה 3000, ישהה במעצר בית מלא לרבות פיקוח ב-45 הימים הקרובים. כמו כן, הורתה המשטרה כי על עד המדינה לשהות בניתוק מוחלט מאמצעי תקשורת לרבות טלפון נייד ומחשב המחוברים לאינטרנט.



בנוסף לכך, על גנור נאסר להתקרב אל משרדו שבתל אביב או לצאת מהארץ למשך חצי השנה הקרובה, וכן נאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה לרבות אלה שבשמם נקב במסגרת עדותו המפורטת ואשר בכוונת המשטרה להזמינם למסירת עדות במסגרת אותה פרשה.



כזכור, גנור שימש כנציג מספנת טיסנקרופ הגרמנית בישראל, וחשוד כי קידם את עסקיה מול חיל הים באמצעים לא כשרים, וגרף לכיסו רווחים של עשרות מיליוני שקלים בתמורה לתיווך בעסקאות בין ישראל לחברה הגרמנית לרכישת כלי שיט וצוללות. על פי דיווחים מעדותו, שנחשפו לראשונה במעריב, חשף בפני החוקרים בראשותו של תת ניצב (תנ"צ) מוטי לוי, ראיות מבוססות הקושרות חלק מהחשודים לפרשה החמורה, וכן גלל בפניהם פרטים על עסקאות ביטחוניות נוספות, תוך שהוא קושר אליהן קצינים בכירים ביותר בעבר ובהווה, שלכאורה היו מעורבים בעסקאות של שחיתות ציבורית ושוחד.



בין היתר, חשף גנור, פרטים הקשורים לעסקת רכישת המטוסים מאיטליה בסכום של כשישה מיליארד שקל, שהחלה ב-2012 והסתיימה רק לאחרונה, כשבמרכזה גורמים בעלי תפקידים בכירים לשעבר במשרד הביטחון. בכירים במערכת הביטחון באותה תקופה יזומנו למסור עדות בפרשה, כאשר אחרים, חלקם ממשרד הביטחון, ייחקרו באזהרה, כשבשלב זה לא ברור אם ייעצרו או יזומנו לחקירה.