העיתונאי אורי משגב עתר לבג"ץ וקרא ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה לקבל החלטה בנוגע לפרשת המעונות. על הפרסום בדבר כוונת המשטרה להגיש כתב אישום כנגד שרה נתניהו אמר משגב כי "פרשת המעונות מאגדת ארבעה תיקים שונים. הם התפרסמו לפני ארבע שנים ונחקרו כבר לפני כשלוש שנים. לפני 14 חודשים הייתה המלצה להגיש שלושה כתבי אישום שהחשודה המרכזית בהם היא שרה נתניהו".



 


"לא מדובר בתיקים שהם זוטות", הוסיף משגב, "מדובר על גניבה של מאות אלפי שקלים מכספי הציבור. גלגול הוצאות על תקציב המדינה בנושאי ריהוט, הסעדה וטיפול שלא כדרך החוק. הודעתי שאני כשאזרח עותר לבג"ץ וקורא למנדלבליט ופרקליט המדינה לקבל איזושהי החלטה בנושא. אתמול הוחלט סוף סוף כי יוגש כתב אישום. זה יום שמח וקצת עצוב. אני שמח כי אנחנו מדינת חוק שמאמינה בשלטון החוק ושהשוויון בחוק חל על כולם".

"עייפתי מלדבר על הזוג נתניהו", אומר משגב, "עברנו תהליך בלתי נתפס של השחתה תחת שלטון נתניהו ומשפחתו. הושחתו והופקרו דברים רבים ומערכת התיקון תהיה גדולה אך התהליך החל להתבצע. בפרשת המעונות לא מדובר בכוס תה בלבד. מי שטוען כך יוזם ספין חדש. מדובר בגלגול הוצאות שיטתי לאורך זמן על חשבון המדינה ומשלם המסים בדברים שהם הוצאות פרטיות. אם יש אזרחי מדינה שחושבים שמותר לגלגל עניינים פרטיים על חשבון כספי הציבור הם מוזמנים לקדם הצעת חוק שמאפשרת לראשי ממשלה להיות מושחתים".

"שמרון מנוע כרגע מלייצג את הזוג נתניהו ולכן נותרנו עם עורך הדין יוסי כהן", המשיך משגב, "אמש התקיימה פגישה עם ארגון 'מולד' ועם עורך הדין עקב דבריו של יאיר נתניהו כי הארגון ממומן על ידי הקרן להשמדת ישראל. יוסי כהן טען בפגישה כי כל מי שקורא להדחת נתניהו קורא בעצם להשמדת ישראל. זו סביבת העבודה מסביבו של ראש הממשלה".

לסיום אמר משגב כי  "גם הספין שטוען שמטרת הפרשות היא החלפת השלטון אינו נכון. אם יש ראש ממשלה שסרח מפלגת השלטון יכולה להחליף אותו ולאפשר לאדם אחר ממפלגתה לשמור על הקואליציה. ראש הממשלה אינו מעל החוק. יש כל כך הרבה ספינים שמנסים ליצור וישנם המון גורמים להשחתה של המערכת, שמחריבים את כל מה שלמדנו על הדמוקרטיה ועל היחסים בין הממשל לציבור. תהליך הריפוי יהיה ארוך אך לבסוף היא יתרחש. לא צריך להתייאש. אני קמתי ועשיתי מעשה וכל אחד בציבור כיום עושה את שלו ומפגין. יש בישראל ציבור ענק של ישראלים שפויים ושומרי חוק. אני לא מאמין שהמצב אבוד".