הקבינט המדיני-ביטחוני, בראשות ראש הממשלה, ערכו היום (שלישי) סיור בתוואי גדר הביטחון עם דגש על אזור דרום הר חברון. נתניהו והשרים הגיעו לסיור סמוך לבא"ח צנחנים בשומריה, שמעו סקירה ולאחר מכן קיימו דיון בבסיס. לאחר מכן, במהלך ביקור אצל ניב נחמיה, פצוע הפיגוע ביבנה, התייחס לסיור ואמר כי "אני בא הנה מסיור עם הקבינט בקו התפר הדרומי, בדרום הר חברון, וצפינו במקום שבו עבר אותו מחבל, ועוד קודם לכן כבר הכינו צעדים שיקשו על מעברים כאלה, וצעדים נוספים שאני לא אפרט כאן, אבל דבר אחד בטוח: אף פעם לא יהיה גבול הרמטי. בסוף המענה האמיתי זה אומץ הלב שלנו והנכונות להילחם במרצחים הללו ושולחיהם. הנכונות הזאת ואומץ הלב הזה נגלו כאן היום אצל ניב בצורה מופלאה".


כאמור, לאחר מכן הגיע נתניהו לבית החולים קפלן על מנת לבקר את ניב נחמיה, סגן מנהל סניף שופרסל ביבנה שנפצע קשה בפיגוע בשבוע שעבר. "ניב הוא גיבור, הוא פשוט הסתער בידיים חשופות מול מחבל שטוף שנאה חמוש בסכין ובלם אותו. הוא מנע אסון גדול. כולנו התפללנו שהוא ייצא מזה, וד"ר (בפנייה למנהל בית החולים), אתה אמרת לי היום, לפי מה שאנחנו רואים, שהתפילות שלנו נענו והוא אכן יוצא מזה. ראיתי אותו עם משפחתו, וזה פשוט מחמם את הלב, ואני מברך אותו ומחבק אותו בשם עם ישראל כולו", הוסיף ראש הממשלה.
הוריו של ניב נחמיה בבית החולים קפלן

נתניהו ניצל את הביקור כדי להתייחס לנפגעי התרסקות המסוק אמש: "בהזדמנות הזאת אני רוצה לשלוח תנחומים למשפחתו של הטייס, רב סרן דודי זוהר. אנחנו יודעים מה גדול הכאב ושולחים איחולי החלמה מלאה לנווט שנאבק על חייו. אנחנו רוצים להגיד לטייסים היקרים שלנו שהם מגנים אמיתיים על מדינת ישראל שכולנו כולנו מאמצים אותם אל ליבנו.



הוריו של ניב, הדסה ומרדכי, עדכנו לאחר הביקור על מצבו של בנם. "כל מה שכתוב פה הכל מרחשי הלב שלנו ומה שאנחנו מרגישים כלפי עם ישראל. אנחנו רוצים להודות לבורא עולם לעם ישראל היקר ולראש הממשלה על החיזוקים והתפילות הרבות להחלמתו של ניב בננו". 
 
"אתם מחזקים את ניב מאוד וגם ניב מחזק אותנו בעוצמת הנפש שהוא מפגין", אמרו ההורים. "ניב מתקדם מיום ליום. הוא נלחם כמו אריה למען המשפחה שלו. אנו מקווים שגם קובעי המדיניות ינהגו בצורה שתשמור על עם ישראל ותשמור על אחדותו. כל המשפחה מרגישה שאלוהים הציל את הבן שלנו. תודה לבורא עולם ולצוות הרפואי שעשה עבודה טובה מאוד. הוא מחייך ומדבר".