נקבע מותו של הילד בן השש שנמצא הערב (חמישי) מחוסר הכרה ברכב, לאחר שככל הנראה שהה בתא המטען שלו במשך מספר שעות. הוא הובא לחבירה עם צוות של מגן דוד אדום בכביש 25 סמוך לצומת נבטים שבדרום הארץ. הצוות פינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהוא במצב במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה. מאוחר יותר נאלצו בבית החולים לקבוע את מותו. 



שוטרי השיטור הקהילתי של משטרת ישראל איתרו בפזורת שגב שלום את הרכב ממנו חולץ הילד, כאשר מבדיקה ראשונית עולה כי הוא חולץ ככל הנראה  מתא המטען שם היה. נסיבות הימצאותו שם נבדקות בשלב זה על ידי חוקרי משטרת ישראל.

חובש בכיר במד"א יאסר אבו רגילה סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו ילד כבן חמש כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעות חום  קשות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם ופינינו אותו במהירות לבית החולים סורוקה תוך כדי פעולות החייאה כשמצבו מוגדר אנוש". 

בחודש שעבר תינוק כבן חצי שנה נשכח ברכב סגור ביישוב בית חב"ד למשך כחצי שעה. כוחות ההצלה פינו אותו לבית החולים אסף הרופא, משם נמסר שמצבו קשה מאוד. בתחילה נמסר מכוחות ההצלה כי מצבו קל, אך במהלך פינויו נראה כי הדרדר מצבו. מחקירת משטרה ראשונית עולה כי הוריו של הפעוט היו ככל הנראה יחד בעת שיצאו מהרכב ונכנסו לחנות כפר חב"ד. בחלוף כעשרים דקות הבינו השניים כי שכחו ברכב את בנם.

כשהגיעו לרכב מצאו את הילד כשהוא חם ואדום וצוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו בבהילות לבית החולים אסף הרופא. חוקרים גבו מהם עדות. לפי דיווח בחדשות 2, מדובר במשפחת תיירים ששוהה כעת  במקום. בחודש מאי האחרון מתה פעוטה בת שנה ביישוב אבני חפץ שבאיו"ש. 

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי משנת 2008 ועד היום מתו 26 ילדים מהשארה ברכב, 6 מהם כתוצאה מהילכדות. בשנת 2017 אירעו 20 מקרי תמותה של ילדים מהמגזר הבדואי. 
 
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "שכחה או הילכדות ברכב זאת טרגדיה נוראית שניתן למנוע. מאז 2008 נפטרו 6 ילדים כתוצאה מהילכדות ברכב. לילדים קטנים קל יותר להיכנס לרכב מאשר לצאת ממנו. על כן אנו קוראים להורים - הקפידו על נעילת הרכב בחניה לשם מניעת כניסת הילדים לרכב".