סלימאן בן ה־4, תושב רצועת עזה, שהיה מרותק במשך כל חייו לכיסא גלגלים, הובא לפני שלושה שבועות לישראל כדי לעבור ניתוח שבעקבותיו החל ללכת לראשונה בחייו. סלימאן, שעד כה היה ללא תחושה או תנועה בגפיים התחתונות, הועבר לבית החולים הדסה עין כרם באמצעות ניידת של הסהר האדום, כשהוא סובל מקוצר נשימה ונעזר בחמצן. בבית החולים הוא עבר ניתוח להסרת גידול מבית החזה.



סלימאן נולד עם כמה מומים מולדים בעמוד השדרה ובבית החזה, ועד כה עבר ניסיונות אבחון לא מוצלחים בכמה בתי חולים. לאחר קבלתו בהדסה, אושפז במחלקת ילדים, שם טיפלו בו מומחים ברפואת ריאות. תחילה הוא עבר כמה בדיקות, ובהמשך הוחלט על ניתוח בבית החזה, שבמהלכו נכרת הגידול שנמצא.


לדברי פרופ' עוזי יזהר, מנהל היחידה לניתוחי חזה בהדסה, "בבית החזה הימני של סלימאן התפתח גידול מולד משמעותי, שגרם ללחץ על חוט השדרה והריאה. היעדר התפשטות תקינה של הריאה הוביל לזיהומים ריאתיים חוזרים ולנזק כרוני לריאה. כשהוא הגיע לבית החולים הייתה עדות לדלקת ריאות חריפה בכל הריאה הימנית. לאחר שמצבו הנשימתי השתפר, החלטנו לנתחו כדי לבצע כריתה של הגידול הלא שכיח והגדול מבית החזה".



ואולם, ההתאוששות של הילד הפתיעה אפילו את רופאיו. פרופ' יזהר סיפר כי "לאחר שהוסר הגידול, מצבו הנשימתי של סלימאן השתפר מאוד, הוא נגמל מהחמצן שאליו היה מחובר ואכל היטב. השלב הבא כבר היה בלתי נמנע. אמרתי לו 'קדימה, מתחילים ללכת'. במאמץ רב הוא הניע רגל, ואז את השנייה. כשהגעתי למחרת ראיתי אותו הולך ונאחז בכיסא הגלגלים. תמיד הכיסא הסיע אותו, הפעם הם התחלפו, הוא זה שהסיע את הכיסא ברחבי המחלקה".