חאלד זברדה, עורך דינו של ראאד סלאח - ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שנעצר בחשד לעבירות של הסתה לאלימות וטרור, התראיין הבוקר (רביעי) לתוכניתו של אפי טריגר בגלי צה"ל, וטען כי מעצרו של סלאח נובע מרדיפה פוליטית. "השייח סלאח לא קרא לפתוח במלחמה על מסגד אל אקצא או להצטרף לשלושת הצעירים (שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית, מ.א.)", אמר עו"ד זברדה בתגובה לטענות המשטרה.



פיגוע בשער האריות בירושלים

זברדה הסביר כי "להגיע להלוויה ולהשתתף בה ולנחם את המשפחות זה לא עבירה על החוק. להסתה יש קריטריונים ברורים, עדיין אני חושב שיש ערך יותר עליון, הערך של חופש הביטוי וצריך לשמור על כך". לאחר מכן, המשיך זברדה את האשמותיו וטען כי "עצרו את מרשי כי הוא אמר את האמת שלו, ולא את האמת של השר לביטחון פנים גלעד ארדן. השייח סלאח מאמין כי מסגד אל אקצא בסכנה, ולא רק הוא. מיליוני מוסלמים רואים את מעשי ישראל על ההר ומחוץ לו, מה שישראל עושה לנשים ולצעירים שם, בעיר העתיקה ובכל מקום".



לאחר מכן עבר עורך הדין להאשים את המשטרה בכך שהיא ניסתה לשקר לבית המשפט, תוך שהוא מציין את הביקורת שמתח עליה בית המשפט ואת העובדה שמעצרו של סלאח הוארך בשלושה ימים בלבד, ולא כפי שביקשה המשטרה. "מה שקרה אתמול בבית המשפט זה שהמשטרה הטעתה את בית המשפט, והציגה לו חומר חלקי. אנחנו הצגנו את התיק המלא שבו הראינו שהטענה שיש צעיר שהוסת על ידי השייח סלאח ותכנן לעשות פיגוע היא שקרית - המדינה מנסה לתפור תיק, ורק אז להדביק לו עבירה".



השתתף בלוויית מחבלים ונשא נאום מתסיס



כזכור, סלאח נעצר אתמול לפנות בוקר לאחר שנחשד בהסתה לאלימות וטרור במהלך אירועי הר הבית, וכי במהלך לווייתם של שלושת המחבלים בפיגוע בהר הבית נאם נאום מתסיס, תוך שהקהל קורא לעברו "בדם נפדה את אל אקצא", ומכנה את המחבלים "שהידים". השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיב אתמול למעצר וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "מטיף, נואם ומפיץ שקרים ורעל כנגד מדינת ישראל, זהו ראאד סאלח המסית הראשי של ערביי ישראל כנגד המדינה, להסתה שלו ולקמפיין השקרי ״אל אקצא בסכנה״ יש השפעה וקשר ישיר למעשי טרור רבים". עוד כתב ארדן: "סאלח שנעצר הבוקר הוא ההוגה והמוביל של האידאולוגיה הקיצונית והשקרית של הפלג הצפוני בתנועה האיסלמית שאותו הוצאתי מחוץ לחוק".



השר הביע תקווה שיוגש נגד השייח כתב אישום חמור: "השוטרים שלנו עצרו אותו הבוקר ולא בפעם הראשונה ואני מקווה שהפעם הפרקליטות תגיש נגדו כתב אישום חמור במיוחד ושבית המשפט ישלח אותו לשנים ארוכות בכלא ולא לחודשים בודדים כפי שהיה בעבר. שם מקומו".