השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן, התראיין הערב (שבת) לתוכניתה של רינה מצליח בערוץ 2, פגוש את העיתונות, על רקע הימשכות ההפגנות סמוך לבית היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והטענות על התנכלות המשטרה אל המפגינים. במהלך הראיון, טען ארדן כי הוא תומך בחופש ההפגנה והביטוי, אך גם מפגינים צריכים לציית לחוק, ולא להתנהג כאנרכיסטים, כדבריו.



"מי שפוגע בשלטון החוק הוא אלדד יניב", טען ארדן במהלך הראיון, לאחר שנשאל האם הייתה התערבות מכוונת בהחלטת המשטרה, שמטרתה הייתה לפגוע בחופש הביטוי, והסביר כי "מי שמנסים להשפיע על היועץ המשפטי לממשלה, יחד עם אבי גבאי וזהבה גלאון שמנסים למוסס את שלטון החוק ולמעשה אומרים 'לי אין אמון בשלטון החוק".



"אני מבין ללבם של מפגיני הימין"


"המשטרה אפשרה לקיים את ההפגנות האלה ללא רישיון, לפנים משורת הדין. מדובר באירוע של סדר ציבורי ולכן הממשלה צריכה לאשר את זה" הסביר ארדן.  בנוגע להפגנות הנגד ולמפגן התמיכה שקיים יו"ר הקואליציה דוד ביטן, השר התבטא באופן שונה ואמר כי הוא יכול להבין ללב המפגינים שם. "גם אם אני לא אוהב כל אמירה של חבריי אני יכול להבין מאיפה זה בא".



במוסף לכך, ארדן תקף במילים קשות את מארגני ההפגנות, וטען כי הם אנרכיסטים שמטרתם היא לערער על שלטון החוק ואף כי עו"ד יניב רצה להיעצר, ואירועי שבוע שעבר תרמו לו. "אני לא מגן על המשטרה וכשיש טעויות, אני מביע את ביקורתי. לדעתי זאת הייתה טעות לעצור את מארגני ההפגנות", אמר השר, אך סייג את דבריו ואמר כי "אלדד התנהג כאחרון האנרכיסטים, מי שיש לו עשרות אלפי עוקבים בפייסבוק הוא לא אזרח רגיל, כשיש הנחייה של המשטרה ואנשים כאלה קוראים להפר את החוק ייתכן והם ייעצרו. אלדד יניב רצה להיעצר, ראינו את זה בחיוך שלו, זה לא היה חכם לעצור ולכבול אותו, אך זאת סמכותה של המשטרה", סיים השר את דבריו.