בעקבות חשיפת מועדי וכמות השיחות בין ראש הממשלה נתניהו למו"ל 'ישראל היום' שלדון אדלסון, קרא היום (שלישי) אצל גבי גזית ב-103FM ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני לפתוח בחקירה פלילית בנושא: "כבר עשר שנים אני עוסק בנושא הזה מול מבקר המדינה. אמרו לי תמיד שהעיתון הוקם למטרות פוליטיות אך אין אקדח מעשן והוכחה לכך. היום יש תותח מעשן. זה ברור היום שהעיתון נולד עבור נתניהו, שהוא היה מעורב בתכני העיתון מתחילת דרכו וזו תרומה אסורה". 



 



לדברי חסון, "אם למפלגה או למועמד ויש מערכת עיתון או עמותה שמשרתת אותך למען בחירתך בקלפי לשלטון מדובר בתרומה אסורה על פי חוק וזה פלילי. ראש הממשלה ואנשיו הגישו תצהירים וטענו שראש הממשלה לא מעורב בעיתון. אפשר להיות סלחניים אך כאשר אתה רואה את המועדים של השיחות ואת הכותרות יום לאחריהן, כשאתה רואה את הנתונים, כאדם משכיל אתה מבין שישנו עיתון שראש הממשלה מכתיב את תכניו ומשתמש בו ככלי תעמולתי. אני לא יודע איך ייגמר, תיק 2000, אך ברור לי שמבקר המדינה יכריז שהליכוד קיבל תרומה אסורה בהיקף מאות מיליוני שקלים. זו עבירה על החוק".

ח"כ יואל חסון. צילום: פלאש 90
ח"כ יואל חסון. צילום: פלאש 90
 
גבי גזית התייחס לדבריו של חסון: "אם אלו הדברים אז צריך לבחון שיחות של אהוד ברק עם עורך הארץ בתקופת כהונתו או כמה פעמים ידבר אבי גבאי או עם עורך מעריב לדוגמא. לפי דבריך צריך לפתוח הכל מול הציבור". ענה לו ח"כ חסון: "יש לנו ראש ממשלה גאון, הוא איש חכם מאד. הוא מייצר כיום ספין וטוען שכל פוליטיקאי מדבר עם עיתונאי. המוטיבציה להקמת עיתון ישראל היום הייתה הצבת נתניהו על כיסא המלוכה. אין לי בעיה עם האנשים בעיתון שמנסים לעשות עיתונאות נושכת ורצינית אך יש לי בעיה עם השוחד הפוליטי שמתרחש והפעולה האסורה הזו שהעיתון מבצע".
 
עריכה: איתמר זיגלמן