מדוע לא דיווח בית הספר להורים על מקרה חמור, שבו הפשילו לתלמידים מכנסיים בחצר בית הספר? זה מה שדורשים ההורים לדעת לאחר שילדיהם, בכיתה ב' בבית היסודי "גבעולים" ברמת גן, הושפלו לעיני חבריהם. "גיליתי את הסיפור לאחר שאחת האמהות שבנה נפגע מהמקרה פתחה קבוצת וואטסאפ לילדים שנפגעו וסיפרה כי בנה דיווח לה על המקרה", סיפרה אחת האמהות. "פניתי לבני, שסיפר כי בהפסקה כמה ילדים רצו בין התלמידים שהיו בחוץ והתחילו להפשיל להם את המכנסיים. בני החזיק חזק את מכנסיו ולמזלו הם לא הצליחו במשימה".



האם מספרת כי בנה בכה ואמר שהוא לא רוצה ללכת לבית הספר בעקבות המקרה. "לבני הורידו את המכנסיים", מדווחת אם נוספת. "שאלתי אותו איך הוא מרגיש, והוא אמר שהוא עצוב מאוד. ישנתי איתו באותו הלילה כדי להרגיעו".



"כששמענו מהילדים על מה שאירע, הגענו למנהלת ודרשנו שישעו את הילדים", אומרת אחת האמהות. "היא אמרה לנו שזה מאוחר מדי, כי זה קרה יום קודם. גם היועצת דיווחה כי דיברה איתם והבינה כי זה משחק שהם ראו בטלוויזיה וחיקו אותו", מדווחות האמהות.



"השאלה היא איפה הייתה המורה התורנית שתעצור את המעשה ולמה לא הודיעו לנו מיד לאחר שהתרחש המקרה", שואלים ההורים, שהגיעו למוחרת לדרוש תשובות מצוות המורים ומהמנהלת. "במקום שהצוות ייקח אחריות על המעשה ויטפל בו בחומרה, ראו בזה משחק או מעשה קונדס, אך מבחינתנו זהו מעשה בריונות שלא טופל כראוי". לדבריהם, הילדים שחוו את המעשה לא יצאו להפסקות באותו יום וחלקם לא רצו ללכת לבית הספר מחשש שמקרה אלימות שכזה יקרה להם בשנית.



מהעירייה נמסר: "בשיחה עם מנהלת בית הספר התברר כי אכן היה אירוע בעל אופי שכזה. בית הספר התייחס למקרה בחומרה ויידע את הורי התלמידים שהיו שותפים למעשה. מבירור עם הנהלת בית הספר עולה כי התלמידים לא הבינו את חומרת מעשיהם. מדובר בתלמידי כיתה ב' וניכר כי לא היה היבט מיני למעשיהם. לאור האמור, הצוות החינוכי הפעיל שיקול דעת בנושא דרכי האכיפה ובחר לטפל באירוע בשלב זה בפן החינוכי והמניעתי. יחד עם זאת, המנהלת מצרה על כך שהורי התלמיד שנפגע לא יודעו בעניין בזמן אמת ובהחלט תרענן את הנהלים בנדון. העירייה וגורמי הפיקוח יהיו מעורבים בתהליך אל מול הצוות החינוכי וההנהלה, במטרה לוודא שהדברים יילמדו ושדבר כזה לא יישנה".



ממשרד החינוך נמסר: "הנהלת בית הספר טיפלה בנושא ברגישות ובהתאם למדרג התגובות המצוין בחוזר מנכ"ל. המנהלת שוחחה עם ההורים והציגה בפניהם את העובדות ובהתאם לכך את החלטתה. האירוע הועבר לידיעתה של המפקחת על בית הספר להמשך טיפול".