ראובן (מוטי) שמרלינג, שנרצח בכפר קאסם ביום רביעי, הובא היום (שישי) בצהריים למנוחות בבית העלמין באלקנה. הרקע לרצח עדיין לא ברור ובמשטרה ובשב"כ נבדקים שני כיווני חקירה: רצח על רקע לאומני או על רקע פלילי. בעוד בני משפחתו של שמרלינג מתכוננים לחגוג לו באלקנה את יום הולדתו ה־70, הם קיבלו שלשום את הבשורה הנוראה מכל כי גופת יקירם נמצאה במחסן בכפר קאסם. 



שמרלינג מאלקנה היה אמור לחגוג את ערב סוכות ואת יום הולדתו ה־70 בביתו עם כל בני המשפחה - ארבעת ילדיו ו־19 נכדיו. במשפחה אף הדפיסו חולצות מיוחדות לקראת האירוע המרגש, שעליהן נכתב "סימן שאתה צעיר, חוגגים 70 לסבא מוטי". אולם כשבושש לשוב הביתה בשעות הצהריים, החלו בני המשפחה לחפש אחריו, וכאשר כל השיחות לטלפון הנייד שלו לא נענו, התעורר חשדם.



הלווייתו של ראובן שמרלינג. צילום: אבשלום ששוני



הלווייתו של ראובן שמרלינג. צילום: אבשלום ששוני



הלווייתו של ראובן שמרלינג. צילום: אבשלום ששוני




הלווייתו של ראובן שמרלינג. צילום: אבשלום ששוני



כאשר הם פנו למשטרה ודיווחו על כך, ביצעו חוקרי המשטרה איכון של מכשיר הטלפון שלו, וזה הוביל את החוקרים והבלשים אל מחסן סמוך לעסק שלו לייצור פחמים באזור התעשייה בכפר קאסם. גם אחד מילדיו, שעשה דרכו לעסק, הצטרף לחיפושים, והם הסתיימו במציאת גופתו של שמרלינג באותו מחסן, כשעליה סימני אלימות קשים ודקירות. צוות מד"א ירקון שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. פרמדיקית מד"א עדי מרציאנו סיפרה: "כשהגענו, אנשים הובילו אותנו למבנה, שם ראינו גבר כבן 70 שוכב מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק".



משפחתו מסרה אמש: "אנחנו המומים ואבלים. לנו אין ספק כי מדובר ברצח נתעב על רקע לאומני". ראש המועצה המקומית אלקנה, אסף מינצר, אמר: "אנחנו בהלם ומשתתפים בצער המשפחה על מותו של ראובן, השם ייקום דמו. הוא היה אמור לחגוג 70, והמשפחה הייתה אמורה לחגוג איתו". חברי המשפחה ההמומים הוסיפו: "כולנו בשוק, הוא כבר לא ילבש את החולצה שהכינו לו – סימן שאתה צעיר".



ראובן שמרלינג ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



שכנתו של שמרלינג סיפרה לסוכנות הידיעות TPS כי שמרלינג היה איש מקסים שהקים משפחה נהדרת. "הוא שימש כחזן בימים הנוראים בבית הכנסת המקומי אשל, והיה חזן בתפילה שחתמה את יום הכיפורים האחרון".


.