עימות נרשם הערב (שבת) במהלך ההפגנה השבועית נגד התנהלות היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה, בין אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ובין מני נפתלי, ממארגני המחאה. שרגא  אמר במהלך האירוע כי המפגינים במקום לא מילאו אחר הוראות פסיקת בג"ץ בנוגע למספר המפגינים בעיר ואף גרמו לביזיון בית המשפט. "מחאה בשם שלטון החוק חייבת להישמע לשלטון החוק. התנועה לאיכות השלטון לא יכולה להיות חלק מזה, אחרת במה אנחנו שונים מאחרים?", שאל שרגא.   


העימות בהפגנה בפתח תקווה. צילום: אבשלום ששוני

בשלב זה עלה לבמה מני נפתלי והמיקרופון של שרגא כובה. נפתלי אמר: "זה לא נכון, לא הפרנו את הוראות בג"ץ". מפגינים במקום קראו לעבר נפתלי: "תן לו (לשרגא) לדבר" ונוצר פילוג בין המפגינים, בין תומכי נפתלי לתומכי שרגא. לאחר מספר דקות הודלק מחדש המיקרופון של שרגא והוא סיים את דבריו. לאחר שירד מהבמה אמר שרגא כי הוא לא מתרגש מהסיטואציה. "הובלנו מחאות במשך 30 שנים, תמיד הגנו על חופש הביטוי. בזכות פעולתנו נתקבלה פסיקת בג"ץ שאפשרה את המחאה", אמר שרגא.



שרגא בהפגנה בפתח תקווה. צילום: אבשלום ששוני
שרגא בהפגנה בפתח תקווה. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, בג"ץ פסק כי הפגנות המחאה בכיכר גורן סמוך למרכז גנים בפתח תקווה במוצאי שבת יימשכו, אולם הגביל את מספר המשתתפים בהפגנה בכך שלא יעלו על 500 איש. עם זאת, מספר המפגינים במקום הערב הגיע לכ-600 מפגינים. בנוסף, קבע בית המשפט שהמפגינים לא ירדו לכביש במהלך ההפגנות, וכן קבע שהן לא יתחילו לפני השעה 20:00 בערב. עוד נקבע כי המפגינים יוכלו לעשות שימוש בשני מגאפונים בלבד, ולא יהיה שימוש באמצעי הגברה נוספים. עוד החליטו השופטים שמארגני ההפגנה יעמידו סדרנים לצורך שמירה על הסדר.