שוטרים שהגיעו לבית החולים "איכילוב" בתל אביב עצרו גבר בן 53 בחשד שתקף היום (ראשון) את אחת האחיות במקום. על פי החשד הוא השליך לעברה בקבוק מים ופגע בפניה. האחות לא נזקקה לטיפול רפואי. התוקף, תושב העיר, הגיע כמטופל לבית החולים ולא היה מרוצה מהטיפול הרפואי שקיבל. הוא נעצר ויובא מחר לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב. חקירת המשטרה בעניין נמשכת. מבית החולים "איכילוב" טרם הגיבו לתקרית. 

כזכור, בסוף החודש שעבר הוכו מאבטחים על ידי שישה גברים בחדר המיון בבית החולים "איכילוב". האירוע החמור החל כשמטופלת שידועה לצוות בית החולים ובעבר היא ומשפחתה כבר איימו על רופאים, אחיות והנהלת בית החולים והורחקו על ידי צוות האבטחה, ניסתה לגנוב לאחות בחדר המיון טלפון מידה. מאבטח מיד נזעק לעזרת האחות והפריד בינה לבין המטופלת.

נתי, מאבטח במיון בביה"ח איכילוב, בן 25, לשעבר לוחם בגבעתי, היה במשמרת בזמן האירוע. הוא שחזר: ״שמעתי צעקות ורצתי לדלפק המיון הפנימי שם ראיתי שאישה ובחור לצידה מתנפלים על אחד המאבטחים. משכתי את הגבר הצידה וביקשתי ממנו להירגע ולא להפריע לפעילות הצוות הרפואי. הבחורה החלה לחמם את הגבר שהיה לצידה ואמרה לו שהוא ׳קוקסינל שלא מחזיר׳ והגבר ענה שלא תדאג והוא מביא את האנשים שלו".
 
בית החולים "איכילוב". צילום: פלאש 90
בית החולים "איכילוב". צילום: פלאש 90

 
הוא סיפר כי ניסה להרגיע אבל ספג מהלומת אגרוף לפניו: "הזמנו משטרה ובתוך כחצי שעה נכנסו לחדר המיון חמישה גברים והם החלו לתפוס אותנו המאבטחים, ונתנו לנו אגרופים ומכות ממש חזקות. ניסיתי להפריד ולהרגיע אבל פתאום קיבלתי אגרוף חזק לפנים ונפלתי על הרצפה. פתחו לי את הראש ושברו לי שתי שיניים קדמיות. עד עכשיו אני מטופל בעצמי במיון". ימים ספורים לאחר האירוע החמור, הותקף אח בבית החולים על ידי גבר שטען כי לא קיבל טיפול ראוי. המשטרה עצרה את החשוד במעשה. 

בתוך כך, הצעת חוק חדשה של ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) שואפת להחמיר את הענישה נגד תוקפי צוותים רפואיים. לפי הצעת החוק, הענישה לתוקף אנשי צוות רפואי תוחמר מחמש שנות מאסר, כפי שקובע החוק כיום, לשבע שנות מאסר וכן תקבע רף מינימלי של ענישה העומד על שישה חודשי מאסר.